lördag 28 november 2009

Hann hälften

Av det jag tänkt mig hinna med idag hann jag ungefär hälften. Men bra nog var det den värsta delen jag hann med. Byta gardiner. Det kan kanske låta som en enkel grej, men jag tycker det är svårt. Till min hjälp hade jag i fredags köpt en stege. Min "personal ladder" har ju flyttat till Nya Zeeland.

Första grejen var att ta ner det röda temat ur garderoben. Det är en sak att klättra högst upp på stegen men en helt annan att stå där och sedan balansera en tung låda. Men det gick. Sen var det inte heller helt enkelt att byta gardiner, balanserande och faktiskt lite rädd för att ramla ner, på stegen. Jag har ganska högt i tak, 270, och det var pilligt att få plats med händerna i kornischen och nypa plats gardinerna. Men det gick. På bilden är den ena gula nedtagen och den ena röda uppe.

Medan jag höll på med det här insåg jag hur lite tåga jag har. Jag skulle helst vilja ropa på hjälp, att någon annan hjälpte mig med det jag tycker är svårt. Jag har ingen vinnarinstinkt, jag tror de egenskaperna hänger ihop. Jag vill ge upp, jag vill helst slippa. Så antagligen ska jag vara stolt över det jag gjorde idag, även om jag blev så svettig att jag var tvungen att duscha efteråt.

Det som är kvar är att byta kuddar, matta, kuddöverdrag och lampskärmar. Samtidigt som det kanske är en god idé att damma lite. Men det får bli i morrn det.

För sen gick jag på adventskonsert i Blå Hallen. Riktigt bra. Mäktigt att lyssna på orgeln och vacker körmusik därtill. Vi i publiken fick sjunga med på två sånger och det uppskattar jag, då lyfter mitt inre än mer.

9 kommentarer:

  1. Du är så uppfriskande ärlig.

    En sak jag funderat på är, finns det ingenting i världen som kan få dej att flytta till wordpress?

    SvaraRadera
  2. Då säger jag bara: What's the fucking difference?

    SvaraRadera
  3. Är du så avancerad så du byter kuddar och mattor också? Hmm undrar om inte jag också hade gjort det om jag hade haft juliga såna saker.

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag har en ganska neutral bakgrund hemma. Gula väggar, björkmöbler och ett gammalt lackat trägolv. Det innebär att jag måste ha saker som ger färg och då har jag bestämt mig för att köra lite olika färgteman. Det är inte så stort så att tex mattan är inte större än 120x80. Och då kan man kosta på sig att ha flera än en.

    Så jag byter gardiner, matta, kuddar, lampskärm och ev. nån duk eller ljuslykta så blir det som ett helt annat rum.

    Rött. Gult. Blått. Grönt.

    SvaraRadera
  5. Mysigt när man fått färdigt och bara kan sitta där och smutta på glöggen och njuta.

    Men du får adventsstyla bloggen lite också. Där behövs inga stegar.. ;)

    SvaraRadera
  6. Ja, och se vad fint det blev!

    SvaraRadera
  7. Hahaha, skillnaden är att jag kan följa kommenterandet mycket enklare.

    SvaraRadera
  8. Och slipper klicka två gånger på Skicka kommentar när jag ska kommentera hos dej.

    SvaraRadera