måndag 2 november 2009

På bussen

När jag ska till kören så åker jag buss. Idag hade jag ovanligt ont i ryggen, en såndär plötslig huggsmärta som är svår att värja sig emot. Den kan komma vid oförsiktiga rörelser, eller försiktiga med för den delen. Kände mig tveksam om jag skulle våga åka men gjorde det ändå. Och jag hade sån tur, det var en superbra busschaufför som körde mjukt och försiktigt så det var bara en gång som jag var tvungen att bita ihop. Jag sitter som en gammal tant och håller mig i stången framför för att kunna parera och kollar uppmärksamt på trafiken, hållplatser och vägbeläggning, allt för att jag ska vara beredd. När jag gick av gick jag fram och sa att jag var tacksam för att han kört på det sätt han gjorde.

En kopp te har jag fått nu och en macka. Har facebookat lite och mejlat med den där ohängda frånvarande dottern jag har. Hon är så fjär! Nu väntar sängen, ska bara gå ner i varv lite till först.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det var jättefint gjort av dig att ge chauffören lite positiv feedback. Oftast får de ju bara höra det negativa.

    SvaraRadera