onsdag 18 november 2009

Ta tag

Det är mycket jag skulle behöva ta tag i och jag har så liten lust att göra det.

När nu C har flyttat finns det faktiskt ett helt rum till som jag kan flytta in i. Hon har sagt att det är helt okej men det bär mig lite emot ändå. Dels för att det är hennes rum och dels för att jag måste fixa så mycket om jag ska göra det. Jag har inte den energin, jag är slö helt enkelt.

Plocka undan hennes grejor och lägga i lådor. Tapetsera/måla fondväggen i en annan färg än mörkt cerise. Göra mig av med hennes säng. Flytta in min. Något jag verkligen skulle behöva göra är att fixa de där hjulen till de jättelika spegeldörrarna som går från golv till tak och bildar garderob på ena väggen. Det skulle jag ha behövt fixa i flera år. Ja, jag sa ju att jag är slö. Städa garderoben skulle behövas också.

Och när allt det är gjort så ska jag möblera om i vardagsrummet. Det blir plats över när jag flyttar bort min säng och jag funderar på att köpa en stor platt-tv. Har en 17-tums tv nu, men å andra sidan tittar jag otroligt lite på tv. Och då ska det kopplas in miljoner sladdar.

Bardisken skulle jag slipa. Nya köksluckor vore inte dumt.

Imorrn kommer mitt x med en halvhög hylla som är i samma serie som bokhyllorna jag har. (han fick den och sofforna när vi delade upp vardagsrummet). Den ska den nya oinköpta tvn stå på.

Måste jag sätta igång nu? Hjälp.

9 kommentarer:

  1. Jag har tavlor som står lutade bakom flera dörrar fast jag borde fått iväg sånt vi inte ska ha på väggarna. Väggarna borde få ny färg men så länge vi inte är riktigt överens om vilken så görs ingenting och en platt-tv står på önskelistan. Så sätt igång du det blir inte lättare nästa år heller. Visst är jag elak;)

    SvaraRadera
  2. Du måste väl inte speciellt mycket egentligen. Men något säger mej att du skulle gilla det om du började. Är det så att saknade blir ännu värre om du flyttar ut henne ur rummet? Är det känslomässigt som att säga att hon inte kommer tillbaka alls?

    SvaraRadera
  3. Var lat ett tag, tänk och känn ordentligt hur du vill ha det!
    Det blir som så bökigt, jag vet, först ska man
    flytta saker hit och sedan andra dit och mitt i alltihopa blir det så rörigt. Sedan är det en sådan gång man ska ha någon som står för markservicen...och pepp!
    Njut en stund till av "sviterna" från din Londontripp!

    SvaraRadera
  4. Ibland är det skönt om man kommer över den där tröskeln och sätter igång. Men ibland är det skönt att bara strunta i alltihopa också. Vilket som är bäst vet man kanske inte förrän efteråt.

    SvaraRadera
  5. och jag borde verkligen ta tag i några lister och sätta dem på plats, lite påsar som står här och var och allmänt stök. En annan dag.

    SvaraRadera
  6. Jag verkar iaf inte ensam i min vånda! Och det är inte känslomässigt svårt utan rent praktiskt svårt. Blir ju en massa flyttande på saker.

    Jag vet att syrran gillar att möblera om, jag kan alltid anlita henne som hjälp. Bara det inte slutar med att allt är som hon vill och inte som jag vill...

    SvaraRadera
  7. Ett eget sovrum? Det ser jag också fram emot:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Här har vi två tomma rum efter flyttade flickor men jag har inte ens reflekterat övera att flytta in i något av dem utan bor kvar i vardagsrummet. Jag vill inte vara instängd i ett litet rum med bara min säng, när jag blir helt själv ska jag bo i en etta!

    SvaraRadera
  9. Vet precis hur det känns med allt det där som man skulle kunna göra, men som man inte riktigt får gjort. Kanske finns det någon mening med det också. Vill tro det i alla fall... ;)

    SvaraRadera