tisdag 17 november 2009

Långhelg i London

En långhelg i London kan kännas som en kort helg. Är det redan över? Är jag tillbaka i det novembergråa allaredan?

Vi kom fram väldigt sent, tror vi kom i säng halvtre eller halvfyra. Planet var ett par timmar försenat. Men upp gick vi ändå på fredagsmorgonen och åt vår bacon & äggfrukost och vår te och toast. Sen var det ett evigt knatande i affärer hela dagen lång. Handlade faktiskt ovanligt lite den här gången.



Lite sevärdheter hann vi också med. London Eye och Highgate Cemetery. Sen kan jag tycka att det är en sevärdhet i sig att åka buss också, vilket vi gjorde en hel del.



Flera gånger när vi stod vid en busshållplats blev jag så förskräckt över engelsmännens nonchalanta körstil. En del satt och läste tidningen medan de körde! Tills jag, igen, kom på att de har ratten på andra sidan och att det var passageraren som satt och läste.

Jag uppskattar att människor är så vänliga. Så fort man behöver hjälp får man det, ibland även om man inte bett om det. Det känns så gott. Jag blir på gott humör.

Jag skulle tagit en sommarjacka. Nu bar jag min mockajacka på armen mest hela tiden. Men så är jag ju varmblodig också.

Och så såg vi musicalen We will rock you. Det var häftigt.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt ni verkar ha haft!
    November är egentligen perfekt månad att pigga upp med en weekend sådär.

    SvaraRadera
  2. Låter som en lyckad helg. Att shoppa lite behöver ju inte vara helt fel. Hade ju blivit tungt att bära mängder av kläder med dig hem.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg ni verkar ha haft. Behövs något lite extra nu i november...

    SvaraRadera
  4. Tack! Jo, november är nog den ultimata långhelg-i-storstads-semestermånaden. Ett trevligt avbrott.

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem Maj, låter som att ni haft det bra.

    SvaraRadera