onsdag 11 november 2009

Packad och klar

Det gick ju snabbt. En kjol, en tröja och en necessär. Räknar med att handla kläder och skulle jag inte hitta något så är det bara syrran som får se mig i samma kläder hela tiden. Och jag har tvättmedel med mig.

För shopping i London lär det bli. Jag köper väldigt sällan kläder här hemma eftersom det är så demotiverande att gå in i klädesaffärer här. Jag går in, ser något jag vill ha och så finns det inte i min storlek. När jag gjort så ett antal gånger så tröttnar jag och går ut ur affären. Och då har jag inte någon extremt stor storlek. Däremot i UK så finns det nästan alltid kläder som passar och då blir det genast roligare att handla. Och så har jag ju min "personal shopper" med mig. Hon som tvingar mig att prova "bara den här också" och springer och hämtar nya saker, andra storlekar och är allmänt uppmuntrande.

Vi får se vad mer vi hittar på. London Eye har jag inte åkt och det kanske är dags nu. Skulle väldigt gärna vilja åka till Highgate, begravningsplatsen där det ser så vackert ut, men det är nog smartare att göra det när det blommar och är grönt.

En och annan öl lär det bli också. Vi kör lite givande och tagande, syrran och jag. Hon är den som gillar att gå i affärer och jag är den som gärna sitter på ett fik eller en pub.

Sent på måndag kommer vi hem igen och jag kommer faktiskt sakna er lite, mina bloggkompisar!

11 kommentarer:

  1. Highgate finns ingen anledning att vänta in tills det blir blommor och grönt. Man ägnar sig ju inte så mycket åt gravplanteringar där. Den gör sig alldeles utmärkt den här årstiden också. Mitt kusinbarn bor ett stenkast ifrån, mitt i den fashionabla Hillway-backen, vinka om ni går förbi nummer 40.

    Hoppas ni får det jättebra i London, och hoppas du verkligen hittar några kläder. Inte alltid så lätt. Dotter kom ju däremot hem med ett berg av tyger förra året. Och skor finns det i mängder!

    SvaraRadera
  2. Ha en najs vistelse i London!
    Och, FYI, det finns datorer där med! =)

    SvaraRadera
  3. Säger som Nilla: Finns väl Inter Net där också och have a nice time!

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni kommer att få en underbar långhelg

    SvaraRadera
  5. Jag ser fram emot reseberättelsen!

    SvaraRadera
  6. London, så otroligt underbart, julskyltat och allt. Ha det nu så bra Maj och kom tillbaka full av blogginlägg så vi parasiter som får något att leva på. Skildringar av storstaden, människorna, pubarna och betraktelser av alla de slag. Åhh nu väcktes en längta och en avund, dock inte av den missunsamma sorten, snarare en sån där, kan du packa ner ett förkylt troll när du ändå inte har så mycket i väskan. Hem tar jag mej alltid på nåt sätt när du shoppat väskan full.

    SvaraRadera
  7. Ha det bra det är inte så svårt i den staden och välkommen åter.

    SvaraRadera
  8. Åh, London -lite avis blir jag allt! Å strunta i internet - njut av att vara ledig, shoppa och god öl! Å av syster - va härligt med en personal shopper!

    Annika

    SvaraRadera
  9. En personal shopper!?! Är det något jag önskar mig så är det en sådan. Denna människan får gärna komma hem till mig med kläderna. Denna människan kan gärna ha min storlek så att kläderna är färdigprovade när de kommer hem till mig. Jag kan tänka mig att betala, men resten får min personal shopper göra. Fy f-n vad underbart det skulle vara.

    SvaraRadera
  10. Du kan få låna min syrra! Hon tycker dessutom att det är roligt. Hon är ca 165 cm lång men vad hon väger vet jag inte. Tror hon har en toppnotering just nu, kanske 98 eller nåt. Jag bryr mig så lite om sån't.

    SvaraRadera