söndag 17 oktober 2010

Byteshandel

Ett alldeles utmärkt byte. Jag har mina vinterhjul i syrrans garage och hon hjälper mig att lyfta dem till och från skuffen. Idag gjorde hon det. Hon är inte så bra på datorer och behövde hjälp med att uppdatera sitt virusskydd. Idag gjorde jag det. Så bra det är när man är olika och kan hjälpa varandra. Det kändes gott att träffa henne idag, vi fikade lite och pratade och allt kändes älskansvärt.

Vägen dit var ett äventyr dock. Det var kö på ett helt oväntat ställe. Det beror på en buss som står i högerfilen lite längre fram. Sen kommer ett vägbygge och rätt som det är är det en jättestråle med vatten som forsar rakt upp, över bilarna. Jag såg det på förhand men det gjorde inte en en annan förare, tio bilar längre fram. Han/hon reagerade instinktivt på vattnet och väjde till vänster. Tur att bilen som låg i den filen hade bra bromsar! Sen var det en grej till som hände men det är så krångligt att förklara att jag avstår.

Nu är helgen nästan slut och attans så fort den gick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar