fredag 26 november 2010

Bra dag

Kände mig nöjd på jobbet idag. Det är inte så ofta som jag gör det, så det kändes väldigt bra. Sen njöt jag av att det var så vackert ute, men snöflingor som dalade i det bleka solljuset. Och jag gladde mig åt att mina kollegor var "elaka" och retades med mig. Har fått komplimanger för mina skor, flera dagar i rad och det är också jättekul.

Sen mötte jag C vid tunnelbanan och åkte iväg till en jättelik godisaffär och köpte 1,3 kg godis. Hon ska ha kilot så tar jag hektona. Mat handlade vi också och det går i flygande fläng när vi är två. Lyxade till det och köpte min favvoost, Gruyere. C ska till sina kompisar så jag äter själv, men det är lika bra jag vänjer mig för på söndag far hon till Nya Zeeland igen. Men det är hemligt, så säg inget! Hon ska överraska sin pojkvän genom att komma en vecka tidigare än vad han tror. Första natten ska hon sova i gästrummet hos sin "gamla" värdfamilj och de har bett hennes kille om hjälp med en grej så han kommer komma och ringa på dörren. Och C öppnar. Surprise!

Hon har preparerat för det. När hon var hos sin pappa på landet för ett tag sen sa hon att det inte fanns någon täckning, vare sig för mobil eller bredband. På så sätt blir han inte misstänksam att hon nu låtsas åka dit igen, medan hon i själva verket sitter på ett flygplan och inte kan svara på sms. Jag har fått hennes inloggning till Facebook så jag kan ta bort eventuellt olämpliga kommentarer, om någon glömmer sig och skriver om att hon rest.

Den här gången blir det bara tre månader som hon ska vara borta. Men omställningen blir nog lika stor för det, jag har just vant mig vid att handla jättemycket mat och att ha sällskap igen.

11 kommentarer:

  1. Låter som att det är dags för mig att komma och hälsa på igen...;)

    Låter som att han kommer bli redigt överraskad! =D

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli en härlig överraskning, men det betyder väl att hon inte är hemma i jul!? Ha en fin fredagskväll!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du kommer att känna dig ensam när hon åker. Tänker på dig Kram!

    SvaraRadera
  4. Det enda jag kom att tänka på är att hon måste sakna honom förbaskat mycket och jag förmodar att hon önskar att hon var på väg ner till NZ nu.

    SvaraRadera
  5. Allting låter så, ja underbart.

    SvaraRadera
  6. Jag som tycker sonen är långt borta och han är bara i Uppsala. Tänk att åka till andra sidan jordklotet och hitta kärleken. Hur känns det för henne.

    SvaraRadera
  7. Oj, ska hon åka igen! Ja då blir det till att återfå till singelrutinerna igen - omställningen brukar ta ett tag åt bägge håll. Min kommer hem den 22 dec så då blir det en månad med en massa matlagning, genar ofta lite i min ensamhet. Men längtar till den 22 det gör jag!

    SvaraRadera
  8. Har hon åkt än? Och hur känns det i så fall?

    SvaraRadera
  9. Nilla: Ja, gör det!
    Fru Venus: Nej, julen kommer hon tillbringa i 25-gradig värme. Eller nåt.
    Helena: Ja, är man kär så är man!
    Annika: Jag vet precis!
    Mea: Hon åkte igår. Är väl någonstans över Tasmanska havet snart.

    SvaraRadera
  10. Älskar också Gruyere! Du kommer klara dig fint! Du har ju oss!

    SvaraRadera
  11. :-) Kan meddela att hon möter sommaren, den har slagit till med lika stor kraft som vintern har hos er! Det är 25-30 grader redan, och vi längtar faktiskt efter lite regn.

    SvaraRadera