tisdag 30 november 2010

Omotiverad

Är helt omotiverad till att blogga just nu. En rad samverkande faktorer antagligen. Har haft mycket att göra och därmed inte kommenterat hos andra. Och det är ibland en förutsättning för att andra ska läsa hos en själv, har jag förstått. Jag börjar tycka att jag är rätt ointressant (och nej, jag är inte ute med korgen) att jag inte har något att tillföra. Fast det är ju knäppt egentligen eftersom mitt ursprungliga skäl att blogga var att göra det för min egen skull, inte andras. Sen tycker jag det är trist att en glädjespridare, Nilla, har slutat blogga. Hon kanske var min musa? C har åkt iväg och jag håller på och ställer om mig till ensamliv igen.

Fast till helgen får jag bloggbesök och det ser jag fram emot. Alltså ett besök i den analoga världen, vi som bara mötts digitalt förut. Spännande!
För övrigt orkade jag inte handla bröd på väg hem från jobbet med påföljden att jag bakar ett hittepå-bröd nu.

16 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du menar. Och jag tror att det är oundvikligt att vi som bloggar hamnar i en svacka eller lägger ner ett tag. Men jag läser fortfarande men är inte så bra just nu på att kommentera. Så är det för mig just nu, men jag tror att det ändrar sig.

    SvaraRadera
  2. Vad är en musa? undrar jag oroligt.
    Kanske ska ta och googla på det.

    SvaraRadera
  3. Finns tre betydelser:

    1) Växtsläkte i familjen bananväxter
    2) Islams namn på Mose
    3) Grekisk gudinna

    Vilket är det?

    SvaraRadera
  4. Försök inte sluta du också! Då blir jag riktigt besviken! Snälla!
    Nilla: En musa är en som kan vara ens inspirationskälla och kanske typ mentor.

    SvaraRadera
  5. Det finns inga ointressanta människor enligt mig. Jag saknar också Nillas blogg.

    SvaraRadera
  6. Mej tillför du massvis. Ser fram emot att få träffa dej på riktigt. Jag tror att du är en mycket intressant människa. Din blogg skulle jag sakna riktigt mycket. Och ja, jag vet att du inte är ute med någon håv och jag tror att jag förstår precis vad du menar.

    SvaraRadera
  7. Singlis: Jag tror också det är tillfälligt, det känns redan bättre!

    Nilla: "Växtsläkte i familjen bananväxter"! Haha, nä, Magicas svar är rätt. Fyyy Google!

    Magica: Närå, jag ska bara hämta upp livsandarna någonstans ifrån.

    kaiza62: Vi får fylla luckan, helt enkelt.

    SvaraRadera
  8. Trollis: Justja, håv är det man är ute med. Korg är något helt annat! Men nu får det stå kvar. Ja, det ska bli kul att träffa både dig och Mea.

    SvaraRadera
  9. Jag tänkte bara skriva att jag då aldrig varit med om att du skrivit något ointressant eller nåt oinlägg som jag själv brukar få till lite väl ofta. Men å andra sidan, vilka människor i riktiga världen har endast superintressanta diskussioner. Nog diskuterar man både intressanta och ointressanta saker egentligen. Ibland sitter man väl bara tysta också skulle jag tro. Och nej jag tänker inte känna efter ifall nerverna sitter utanför kroppen för då kanske jag får resfeber som heter duga.

    SvaraRadera
  10. Mea: Det har du ju helt rätt i.

    Åsa: Det gläder mig!

    SvaraRadera
  11. Du är inte ointressant på en fläck! Ibland vill min inte kommentera för att man inte har något tillräckligt "djupt" att säga men tycker att inlägget kräver det. Jag tänker läsa dig, när du skriver ;-) God nattkram!

    SvaraRadera
  12. Kan bara hålla med föregående inlägg!

    SvaraRadera
  13. Det var inte så länge sedan jag fann din blogg. Jag tycker om dina inlägg och tittar ofta in här även om jag inte kommenterar varje gång.

    Om jag fick bestämma, så vill jag att du fortsätter skriva.
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  14. Fru Venus: Jo, lite småfläckar! Här och kanske.. där.

    Ruta Ett: :-)

    Ting o Tankar: Jadå, jag fortsätter, jag bara segar till lite ibland. Men ni är ju bra på att få upp mig igen!

    SvaraRadera
  15. Det tänkte jag inte ens på, att det stod korg, håv kom av bara farten. Ser fram emot att äntligen få ses på riktigt. Jag tror att det blir mycket värme och skratt denna kalla vinterhelg.

    SvaraRadera