fredag 5 november 2010

Kylan kommer smygande

Visst brukar man säga att kylan kommer smygande? Och nog gör det det, om natten när jag sover. Det märkliga är att den kommer från olika håll, olika dagar. Att jag vet det beror på att när jag skrapar bilen, då sitter frosten hårdare fast på ena sidan. Det beror inte på om det står bilar bredvid eller ej, för det gör det alltid. Utan det måste vara att kylan ibland kommer smygande söderifrån och ibland från norr. I natt hade den tassat ner för gatan norrifrån, det var tydligt.

6 kommentarer:

  1. Du har nog rätt. Har också funderat över det fenomenet när jag står och skrapar min bil på morgonen. Ena sidan hur lätt som helst, andra...där sitter det stenhårt.
    Ha en skön fredagkväll.

    SvaraRadera
  2. Å aldrig är den där isen på rutan så seg och så fastfrusen som den morgon man inte har så mycket marginal...

    SvaraRadera
  3. Det är ju en bra koll på vilken riktning vinden har.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker den kommer smygande direkt efter middagen. Plötsligt blir händer, fötter och näsa kyligare. Jag kryper ner under en filt och tänder ett ljus. Fångas av skenet. Drömmer mej tillbaka lite till värmen.

    Jag har börjat cykla till jobbet så rutskrapandet är ett minne blott.

    SvaraRadera
  5. Kylan är fin.
    Fin som bara den kan...
    Vi kan skrapa på en yta, men vi måste ta på oss mer.

    Kyla, kyla, is - du mer...
    Tina oss i kläder i själ du ger.

    Är detta dravel?
    Jag tror jag får ta av mig mer.

    Men, så bor jag i söder...

    /Marie

    SvaraRadera