lördag 13 november 2010

Frukost

Sällan har väl en frukost bestående av två vita rostade brödskivor, en kopp te och ett glas Proviva, smakat så bra!

Jag håller på att bli människa igen. Men jäklar vad sjuk jag var och jag säger bara det, ni som har en partner, var glada för det. För det är faktiskt etter värre att vara sjuk när man är helt ensam. C tillbringar helgen hos sin pappa och det är tur för henne, hon avskyr ljudet av kräkningar. Jag vet att hon suttit på en toalettstol i två timmar och koncentrerat tittat på en kakelplatta för att låta bli att kräkas själv.

Har sovit en timme i taget i natt, men det är okej. Sov lite till efter frukosten och då drömde jag. Det är så sällan jag minns mina drömmar så det var kul. Var ute och körde bil i oplogad djupsnö, hela bilen var liksom under snön och ratten gick att lyfta upp. Sen hade jag syrrans katter och de smet ut på balkongen från ett fönster. Och jag hade ett par genomskinliga knähöga gummistövlar.

Hoppas jag piggnar till mer så jag kan röja här hemma, det har hunnit bli rackarns stökigt. Druckna glas, olästa böcker, medicinförpackningar, tidningar och grejer.

Men inte nu för nu känner jag att det är dags att inta horisontalläge igen.

10 kommentarer:

  1. Skönt att du är på bättringsvägen.

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk så fort det gror igen när man blir liggandes utan att orka plocka undan.
    Skönt att du är bättre.
    Hoppas du får en skön helg utan ont och annat skit.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Japp, det är konstigt va - den gång man känner sig som som mest oattraktiv kan känslan av att sakna en partner vara som störst! Någon som inte är s a s kräsmagad!
    Genomskinliga gummistövlar - vilken grej, det kanske skulle slå!
    Hoppas du återfår orken, vila dig i form!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du börjar må bättre. Till skillnad mot din dotter tycker försöker jag kräkas när det känns som att det är på gång. Man mår ofta så mycket bättre efteråt

    SvaraRadera
  5. Åh din stackare! Huvaligen, inte har du haft det roligt i några dagar inte :(
    Hoppas verkligen att du känner dig bättre idag .

    SvaraRadera
  6. Usch, du har inte haft några bra dagar på sistone märker jag. Skönt att du verkar må bättre nu i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Men fy! Tur att det är över nu..

    SvaraRadera
  8. Tänk vad en tand kan ställa till det!
    Skönt att du kan äta lite..
    krya-på-dig-kram

    SvaraRadera