torsdag 23 december 2010

Från Borås till Gränna

Jag har pratat i telefon. Ingen världshändelse direkt, men det blev ett långt samtal, när han ringde upp var han utanför Borås och vi slutade när han var i Gränna. En gammal jobbarkompis var det, ja gammal är kanske att ta i, han är 39. Jag har känt honom sen han var 19 och trots att vi inte har jobbat ihop de senaste tio åren så har vi alltid vansinnigt mycket att prata om. Ett trevligt avbrott i långkålskokningen. Hålkakor har jag bakat innan dess och varit en tur till affären. Fick cirkla bra många varv i garaget innan jag fick parkeringsplats och alla shop and go apparaterna var slut. Och så glömde jag köpa Edamerost. Paketen är nästan färdiginslagna. En del rim saknas dock än. Att jag inte städat eller tvättat håret, ger jag fasiken i. Det lär bli julafon ändå.

4 kommentarer:

  1. Det är kul med långpratare när man har tid för det

    SvaraRadera
  2. Grönkål som man först kokar i buljong och sen hackar lite och kokar med grädde. Fult men gott. Fult för att den tappar sin klara gröna färg och blir lite klorofyllöst grågrön. Men smarrigt.

    SvaraRadera
  3. Hej Maj
    Hoppas du hade en fin julafton.

    SvaraRadera