fredag 17 december 2010

Krona

Det var två veckor sedan jag handlade, om man bortser från litern mjölk och godiset i lördags. Men idag gjorde jag det. Affären jag var i har inomhusgarage och bilen var snöochisfri när jag var klar. Skulle behöva tömma golvmattan vid förarplatsen från vatten också. Och byta lampa i ena bromsljuset.

Igår tappade jag en krona. Ja, tandkrona alltså. Idag bet jag bort sidan av en annan tand. Varför kommer sån't alltid i svep?

För övrigt mår jag ganska bra. Tränade mellan jobbet och handlingen. Har bara lagom ont. Utståbart.

Började läsa en deckare igår. Jag gillar egentligen inte deckare men den här utspelar sig på Shetlandsöarna och det kan ha ett värde i sig. Har ju nästan varit där. Fast nu ljög jag för det var på Orkneyöarna jag var.

Nu blev det ett splittrat och hackigt inlägg, men det tar jag igen en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Det är så roligt med dina inlägg eftersom de ofta ger mig något att googla på-
    Denna gång är det Orkneyöarna som jag aldrig har hört talas om.
    Tack;)

    SvaraRadera
  2. Ja det brukar väl ofta vara så att en olycka sällan kommer ensam.

    SvaraRadera