måndag 6 december 2010

Nu ska jag berätta!

Nu ska jag berätta det som varit en hemlis en tid och som jag sedan, när den slutade vara hemlis, glömde bort att jag inte hade berättat.

För ett tag sen var vi hemma hos S som bor ihop med sin flickvän och har gjort i bra många år. De är drygt 30 båda två. De stod i köket och höll på med maten och ugnen var på och det låg något i ugnen. "Märker ni inget?" frågade han. Jag såg mig runt och försökte upptäcka något som var nytt, kanske spisen? Den är liten, har bara 3 plattor. Men då såg jag vad som låg i ugnen. En bulle! Jag ska bli farmor! I början av maj, denna vackra månad som låter som ett namn. Mitt första. Och sen ska jag också bli puttenuttig och handla barnkläder och prata om barnbarn. Wiioo!

13 kommentarer:

  1. Grattis!! Jag var 31 när jag fick min första och min mamma flippade ur totalt när hon fick veta det :-))

    SvaraRadera
  2. Nä, vad roligt!!! Grattis!
    Jag fick min första i maj, det är en vacker månad. Och ett vackert namn.

    SvaraRadera
  3. Säger grattis en gång till bara för det

    SvaraRadera
  4. Men, vad roligt. Hurra, vilken bra hemlis.

    SvaraRadera
  5. Lyckost om du har dem nära! Mitt fyramånaders barnbarn bor 30 mil bort.

    SvaraRadera
  6. Å så kul! Å ja, du kommer nog att bli puttinuttig - det är helt okej, vi säger till om det blir för mycket.:) Tror man puttinuttar mer när det gäller barnbarn än sina barn.
    Jag har racerläst dina inlägg och tittat på Smells like victory, kul!
    Å julfest och kramar och bloggvänner och julgranar - härliga saker du tankat på med!

    SvaraRadera
  7. Tack ska ni ha! Och bra om ni säger till sen om jag blir tjatig! :-)

    SvaraRadera
  8. Nä men hur läste jag igår!? Missade detta. Grattis!

    SvaraRadera
  9. Var så säker på att jag hade grattat, men hittar mig inte här. Grattis igen. Jag kan vara din barnboksguide!

    SvaraRadera