söndag 13 februari 2011

Konstig

Om man vaknar halv åtta och ser att soluppgången bildar ett vackert mönster på väggen, går upp och tar en bild på det, är man knäpp då? Om man lägger sig igen och sover till tio, blir man normaliserad då?

Jag har fått ett nytt ljud i min ljudbild hemma. Ljudet av bilar som förtvivlat spinner i den lilla, lilla uppförsbacken som är innan trafikljuset. En del har riktigt svårt att komma upp och tekniken är olika, en del gasar som galningar medan andra försöker smyga sig fram. En del är mer förtänksamma än andra och saktar ner långt innan trafikljuset för kunna ha rull på däcken hela tiden. Andra fattar ingenting och tutar på den stackarn som står och spinner. Tjena, liksom. Imorrn bitti ska jag åka där, det blir intressant.

Fick för mig att göra laxpudding igår, det har jag inte gjort på den dag jag minns. De flesta recept sa rökt lax eller gravad men det hade inte jag. Så jag la ner ett par skivor påläggskinka så fick de simulera det rökta. Gott blev det.

8 kommentarer:

  1. Helt normalt att ta kort på fina motiv, har jag hört!

    Laxpudding är så gott! Det blir inte ofta, sist jag gjorde det var i våras när jag bjöd hem en arbetskompis. Hon var förkyld och hade ingen smak men jag berättade för henne vad god den var. Jag använder gravad lax.

    SvaraRadera
  2. Tycker att fotot blev kanon - förstår att du steg upp och plåtade

    SvaraRadera
  3. Inte ett dugg konstig - eller rättare sagt, är du konstig är vi två. På min blogg finns i dag kort på lax och halmrester.

    SvaraRadera
  4. Det konstiga är att du kan sova till tio. Det kan jag inte minnas att jag gjort sedan jag flugit motsols i nio timmar.

    SvaraRadera
  5. Tycker du har gjort dig en skön dag! Men laxpudding´...

    SvaraRadera
  6. Har aldrig någonsin gjort laxpudding. Men har ätit en utsökt middag bestående av kokt torsk med ägg- och pepparrotssås.Mums.

    SvaraRadera
  7. Mums, det ska jag göra i veckan. Sällanmat men oj så gott!

    SvaraRadera