torsdag 17 februari 2011

Ligga

På mitt jobb har jag en stolsdyna till en utestol. En med både sits och rygg. Den är grön och vit. (det går att göra associationer av färgvalet). Den lägger jag på golvet ibland och mig själv uppepå och slänger upp underbenen på en stol. Då knäcker jag ut ryggen och mår bättre. 

Folk som kommer in till oss kan reagera lite. En del tror att jag har dött, att jag är sjuk, skadad eller så. Andra säger "det där ser skönt ut". Jag brukar, från min uppochnedvända synvinkel, på en gång berätta att jag är okej om de börjar se lite bleka och fiollådeaktiga ut i ansiktet. Ofta berättar jag varför jag ligger som jag gör så att de inte ska tro att jag är slö bara. Men ibland ofta uttrycker jag mig lite klumpigt och munnen formar ord innan hjärnan är inkopplad. Häromdan sa jag "det är inte alla som får ligga på jobbet!".

Inte förrän jag såg hans leende hörde jag vad jag sagt.

4 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Alla borde få ligga på jobbet tycker jag. Efter det jobbar man säkert bättre.

    SvaraRadera
  2. Det låter helt underbart att kunna "ligga" på jobbet. Önskar att jag också hade den möjligheten ibland.

    SvaraRadera
  3. Visst är det lite förargligt när det ploppar ut ord ur munnen innan man tänkt färdigt dem... ;)

    SvaraRadera