söndag 6 februari 2011

Nöjd & belåten

Nöjd och belåten går jag från träningslokalen. Nöjd för att jag bytt lampan i bromsljuset (lite mindre nöjd att jag jag bytte fel lampa i bakljuset så nu har jag en sprillans ny i dimljuset som jag aldrig använder). Belåten för att jag varit i Ulriksdal och köpt pärlhyacinter till svärmor och gräsfrö till mig. Nöjd för att jag tränat. Då ringer mobilen och S berättar att de har köpt barnvagn. Och gör jag något särskilt eller kan de komma hem till mig och laga middag? Gärna!

En stund senare kommer de med en kasse fläskfilé, syltlök, oliver, kabanossen och grädde. Det ska bli Kreolskans gryta. Men allra först ägnar vi oss åt att gå igenom den kasse med pyttesmå bebiskläder som jag köpt av en kollegas barn. Mest vita men en hel del blått också eftersom de har en pojke. S & K vet inte vad de ska få men har inga problem med att klä barnet i "fel" färg. Heders.

På det sättet förvandlades en vanlig lördagskväll till en jättetrevlig lördagskväll. Men. Vi hade köpt lördagsgodis båda två och de vägrade ta med sig något av det som blev över. Så här sitter jag med en jätteskål och våndas. Eller inte.

3 kommentarer:

  1. Vilken bra lördag! Godis kvar i skålen - det är svårt men gott!

    SvaraRadera
  2. Najs när "man" överraskas. Låter inte alltför hemskt att behöva äta lite mer godis idag. En sån fin söndag som vi har.

    SvaraRadera