torsdag 4 juni 2009

Taklampan

Nästan varje dag gör jag lite gymnastik hemma. Jag har en parksoffegrön madrass till en utevilstol som jag inte äger under sängen. Den drar jag fram och så lägger jag mig på rygg på den med underbenen på en stol. Sen viftar jag lite med lätta hantlar, vinkar lite med benen och har mig, lite allmänt sådär. En gång råkade jag faktiskt somna i två minuter när jag låg där. Jag som så gott som aldrig somnar under dagtid. Men ibland när jag ligger där på rygg som en hjälplös sköldpadda så tittar jag rakt upp på lampan. Tänk om den skulle ramla ned! Den är kompakt och tung som attan och finge jag den i skallen så... blev det nog en bloggare mindre. Eller en mindre bloggare.

1 kommentar:

  1. Lite platt kanske.

    Och det där med att nästan somna när man ligger så där och tränar. Det är något mycket meditativt med att ligga så där. Det måste vara det :-).

    SvaraRadera