tisdag 23 juni 2009

Pyspunka

Luften gick ur mig. Har haft en härlig dag efter att jag slutade tidigt från jobbet. Tränade, kände mig duktig för det. Gladdes åt solen. Åkte till Ulriksdals Slottsträdgård och gick omkring och bara njöt av blommorna. Fikade i solen och läste min bok, kaffet var jättegott och jag tog en liten kaka av choklad till och den var nybakt. Gick runt och började välja växter, det är dags att byta ut penséerna i ena balkonglådan. Många varv blev det men resultatet är jag nöjd med. Småflirtade lite med en man i röd tröja. Pratade rådjur med en tant. Såg fram emot att komma hem och plantera men se då, då gick luften ur mig. Tappade lusten. Orkade inte ens laga middag utan tog något ur frysen och åt ur förpackningen.


Har så mycket jag är glad över. Igår var jag hos två nya vänner som jag lärde känna på bussresan i Italien. En så vacker lägenhet, en bedårande utsikt och jättetrevligt sällskap. Jag vann en liten seger över mig själv, hade lovat att inte högt säga några negativa kommentarer om mig själv när vi kollade på videofilmerna från Italien. Jag höll det. Även fast jag verkligen ogillade bilden av mig. Jag måste lära mig inse att det är det folk ser och de gillar mig ändå. Det var fortfarande så ljust ute när vi upptäckte att klockan var nästan halvtolv. Hade svårt att somna sen. Förhoppningsvis är det det som orsakat luftbristen. Lustbristen.

Ska lägga mig på soffan och läsa. Fly lite.


2 kommentarer:

  1. Pyspunka, precis när jag rullar in sprängfull av lust. Jag tror att du är någon som jag kommer att tycka är jättefin. Så det så!

    SvaraRadera
  2. Ja, suck, det där med att se bilder på sig själv nuförtiden...
    Men man vänjer sig kanske. Förhoppningsvis innan man dör.

    SvaraRadera