måndag 1 juni 2009

Tolka

Ibland tycker jag att jag förstår och tolkar folk hyfsat bra. Men ibland fattar jag verkligen ingenting. Eller så överanalyserar jag.

Förra helgen fick jag ett mms från en av killarna i kören med en vacker bild på havet och så skrev han "kom att tänka på dig och kören, ska du med på picknicken på måndag?". Jag svarade glatt att visst skulle jag det om det inte blev hällregn. Visste liksom inte om det var en antydan till intresse eller bara ett helt rakt kommentar om hur han tänkte. Svårt, sån't där.

Så nu har picknicken varit, vi hade sällskap därifrån, pratade om Skottland dit han ville åka och där jag har varit. Han undrade om jag inte kunde berätta mer över en fika någon dag och kanske visa bilder. Och det kan jag väl. Men jag vet fortfarande inte hur jag ska tolka det! Säg att jag inte behöver tolka, att jag bara behöver vara. För det behöver ju inte betyda att han är det jag kallar "intresserad". För jag är ju rätt trevlig, det är ju inte så konstigt att han vill fika. Eller hur? Eller? Eller vad? Och varför skriver jag ens det här inlägget?

5 kommentarer:

  1. Skit i att tolka, var bara Maj. Det blir bäst så. Fundera på vad du själv känner om du nu behöver fundera på nåt. Gillar du honom, säg det, oavsett om du gillar honom som människa, sex eller både och. Om hans intresse känns obehagligt för att du tror att han vill nåt du inte vill, säg det. Jag minns en gång när jag sa till en kille på nätet:
    - Bara så du vet, du och jag kommer aldrig att knulla!
    Han tyckte att det var lite rakt på, han blev lite ställd men nu efteråt tycker han att det är toppen. Vi är goda vänner även utanför nätet idag. Han har träffat en kvinna och har precis blivit pappa.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag ska låta bli att fundera. Det är som jag måste bli försäkrad först, och det är faktiskt inte nödvändigt. Que sera, sera.

    Och sådär rak är jag med, jag tycker det är en tillgång. För de som inte tål det, de är liksom inget för mig iaf. Alla könen.

    SvaraRadera
  3. *fnissar så jag blir rosa i ansiktet* men skit i att tolka så förbannat som Gnisslur säger. Enjoy the moment om det så är Frankenstein. Uppskattning behövs och matar egot.
    Go for it girl!

    SvaraRadera
  4. Go with the flow!

    Jag tror att det kan bli väldigt krystat och konstigt om du analyserar för mycket.

    Låt det bara bli vad det blir om det blir. Och blir det inte så blir det inte.

    SvaraRadera
  5. Ni har så rätt allihop! Nu ska jag inte tänka så mycket utan bara tycka det är roligt. För det är det. Oavsett.

    SvaraRadera