onsdag 3 juni 2009

Göra ingenting

Jag är jättebra på att göra ingenting. Jag kan sitta rakt upp och ned på en stol och bara fundera och göra ingenting. Utan dåligt samvete dessutom.

Men ibland har jag saker jag faktiskt ska göra men gör dem inte ändå. Det är mindre bra. Antingen samlar de där sakerna ihop sig och gör mig stressad vid ett senare tillfälle eller så väntar jag så länge att saker blir ett problem, som inte var det från början. Då får jag dåligt samvete.

Ibland gör jag listor, det tycker jag om. Då känner jag att jag får koll och så blir jag så nöjd när jag får stryka över och det blir påtagligt att jag gjort något. För det händer ibland att jag far runt som ett jehu och gör tusen saker som sen liksom inte märks att jag gjort.

Nu har jag börjat på min packlista i alla fall men det är nog mer jag skulle behöva rada upp i listform som jag behöver göra innan söndag.

Köpa present
Rösta
Gå på bibblan
Beställa böcker
Hämta resväskan
osv, tror inte ni vill höra allt på just den listan!

6 kommentarer:

  1. Vill absolut höra listan. Enda gångerna jag gör lista är när jag handlar mat, och när jag ska packa.
    Ett tips: rösta på bibblan. Två flugor på smällen direkt.

    SvaraRadera
  2. Har inte kollat om man kan rösta på min bibbla men kan man det är det ju perfekt.

    Om inte jag gör packlista så packar jag alldeles för ogenomtänkt och "kan vara bra å ha"-grejor.

    *Ladda MP3n med musik och dokumentärer från SR.
    Stryka
    Betala räkningar
    mm!

    SvaraRadera
  3. Jag gör listor när vi ska resa bort. Sen glömmer jag var jag la dem. Men det brukar funka ändå.

    SvaraRadera
  4. Min man är en listornas kung. Så han har lärt upp mig. Så, jag gillar också strukturen som tillvaron får när man listar upp det och stryker vartefter. Inte bara listor för handling och packning utan för allt möjligt när det börjar kännas övermäktigt att hålla det i huvudet. Då måste jag skriva ner för att kunna fokusera på en sak i taget.

    Listor är mums för själens lugn i stressiga tider!

    SvaraRadera
  5. Själv älskar jag listor. Försöker dock att minimera så det inte går till överdrift. Vakna känns ju rätt överflödigt att ha på listan, hahaha.

    Jag stack mest in huvudet här för att säga att jag tyckte det lät så skönt och bra när du skrev att du är bra på att göra ingenting och inte ha någon dåligt samvete. Hmmm, jag hoppas jag når dit för ibland känns det som om det kokar över. Hoppas du har en bra semester!

    SvaraRadera
  6. (något skall det vara och inte någon...)

    SvaraRadera