lördag 6 juni 2009

Sverige-Danmark

Tänk att en enda person kan sabba en spelupplevelse så katastrofalt. Bisittaren, Bo Petersson, i Tv6 sändningen från fotbollen Sverige-Danmark var en sådan person. Otroligt negativ, klagade på allt och talade hela tiden om hur saker och ting skulle vara istället. Gör si, gör så och hela tiden med en gnälligt tonfall.

Dessvärre var inte radion sändning i synk, den var någon halvminut efter (iaf den streamade varianten) så jag kunde inte lyssna på den istället.

Det är illa nog att Sverige inte vann, att lyssna på den där surgubben gjorde det etter värre.

Jag gillar kommentatorer som inte ger upp, som letar ljusglimtarna, som ger mig hopp. Det är det som gör att matchen blir spännande och sevärd.

Tacka vet jag Jakob Hård!

1 kommentar:

  1. Jamen, det förstår du väl. Han var ju världsbäst... Jag satt och tänkte att han borde ha en direktlina till spelarbänken och Lagerbäck så att Lagerbäck fick lite goda råd.

    Jag blev lite full i skratt när han först suttit och gnällt över att de inte gjorde som han tyckte. Sedan ändrade de ju lite när Sebastian Larsson kom (var det väl) nämen, då skulle han gnälla över att det var för kort tid kvar för att kunna göra något bra av det där... Som för att försäkra sig om att OM nu inte hans expertråd inte var något bra, så var det för att det var för sent i matchen... Suck!

    SvaraRadera