onsdag 17 juni 2009

Kalender

Det glada gäng som jag bokcirklar tillsammans med hade träff idag. Istället för att prata böcker så såg vi Kalenderflickorna. Direkt när filmen var slut började vi skissa på att göra en egen kalender! Vi är tillräckligt många och motiven, förutom oss själva, ska såklart vara böcker. Någon som tittar fram bakom en bokhög, någon som vilar armen på en, någon som går med en bok på huvudet, någon som sitter med en uppslagen och så vidare. Bara pratandet om den och planeringen var hur kul som helst! Har vi tur får vi en riktig fotograf eftersom en sån finns tillgänglig om vi vidgar kretsen annars får vi hjälpas åt själva. Vilken julklapp va! Fast vi ska ha kläderna på, bestämde vi. Tror jag.

7 kommentarer:

  1. Ser fram emot den, jag vill köpa en, med eller utan kläder, på er alltså.

    SvaraRadera
  2. Ahhh KUL!!;;;men ska du ha en bok över ansiktet då så att inte cybermonstret/offentlighetens ljus äter upp dig ??
    ;)

    SvaraRadera
  3. Det ska vara med ansikte och allt och vi hade nog inte tänkt oss samma framgångssaga som i Kalenderflickorna utan vi kommer bara ge bort den. Till mer eller mindre villiga mottagare.

    tandgnisslur är uppe sent och Mofsan tidigt ser jag!

    SvaraRadera
  4. Visste du inte att Gnisslur och jag täcker upp för varandra så bloggsfären inte ska stå obemannad? Därav natt/morgonskift

    SvaraRadera
  5. Vill ha! Sätt upp mig på listan!

    SvaraRadera