torsdag 18 juni 2009

Imorrn är det midsommarafton

Jag är så glad för min kamrat R. De senaste midsomrarna har jag varit hos henne i den stuga hon för tillfället hyr. Hon är en varmhjärtad person som får mig att känna mig så välkommen. I år ska vi vara i den by där hon är uppvuxen och för mig som stadsbo är det roligt att få ta del av den gemenskap de har där. Tror inte jag själv skulle kunna bo på en liten ort, den sociala kontrollen verkar vara alldeles för stor för min smak. Jag uppför mig ju inte enligt andras mallar utan enligt min egen. Det funkar bra i små doser men jag skulle nog bli en visa på längre sikt.

Spännande resa blir det också eftersom jag bestämt mig för att ta bilen. Nu får ni återigen tänka på att jag bor i en storstad och därmed är jättebra på att köa, fickparkera (där ljög jag lite) och annat som hör till den sortens trafik. Däremot är jag ovan vid landsvägskörning, vete gudarna om jag kommer våga köra om någon om det behövs.

Långt är det också, 20 mil! Det längsta min bil gått i ett sträck är 12... Det ni!

R mejlade en jättebra vägbeskrivning, Eniro och Hitta kan slänga sig i väggen. Här står det: fortsätt fortsätt fortsätt, kör förbi ICA, skog på båda sidor och annan viktig information. Så jag vet att jag är rätt. Ibland står det sväng höger också.

Vi ska cykla också eftersom hon bor en bit ifrån Bygdegården där vi ska äta på kvällen. Det blir intressant eftersom det var många år sen jag gjorde det senast. Hoppas jag kommer ihåg hur man gör och att det är fotbroms.

6 kommentarer:

  1. Hahaha, det kommer att bli en underbar midsommar för din del Maj, när drar du? När och var lärde du känna R?

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! Hoppas ni får del av det fina vädret jag har beställt :-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har det kanon Maj. Skål på dej!!

    SvaraRadera
  4. Å Majsan är ute på vift oxå ser jag minsann. Hoppas att du både hittade dit och hittar hem. Annars efterlyser vi dig.
    Ha det gott gummitott

    SvaraRadera
  5. Fortsatt härlig midsommar, önskar semesterledig Singelmamma.

    SvaraRadera
  6. Tack för vädret, det kunde inte varit bättre!

    R och jag har varit arbetskamrater för 20 år sen. När hon slutade fortsatte vi att vara vänner och har stötta varandra genom ganska mycket dramatik.

    SvaraRadera