söndag 28 juni 2009

Som dagen innan

Hade det inte varit 25 grader inne och 23,5 grader ute hade jag trott det var dagen innan julafton. Imorgon kommer de och ska ta bort ytterdelen av fönstren för att kitta och måla om. Fönstren ska vara fria från blommor, lampor och gardiner. Och det ska vara fritt från möbler 1,5 meter runt om. Inte sådär jättelätt när man kör compact living. Så nu ser här ut som dagen innan något ska hända. C frågade hur hon skulle göra med sin säng som står vid sidan av fönstret men ingalunda någon 1,5 meter ifrån. Snarare 1,5 cm. Tja, den får lov att stå kvar. Det går inte att få plats med den någon annanstans.

Känner mig färdig nu. C är väldigt ofärdig, det blir så när man inte kommer hem någon gång. Jag sätter mig på balkongen och läser i nattljuset en stund så får hon komma om hon behöver råd och dåd av sin erfarna mor.

5 kommentarer:

  1. Varför fastnar inte mina kommentarer, visserligen är de inte varken märkvärdiga eller tankvärda men de är ju i alla fall kommentarer.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker visst att de är tankvärda. Jag uppskattar dem. Nu kanske det inte funkade för att jag precis la till nattbilden längst ner i inlägget.

    SvaraRadera
  3. Fick för mej att jag kommenterade detta inlägg igår.

    SvaraRadera
  4. Blir så glad av att läsa dina betraktelser. Håller på att läsa i kapp. Är fortfarande "semestrig" i huvudet, även om jobbet trycker på mer och mer. Ville egentligen bara kika in och säga hej!

    SvaraRadera
  5. Hej där, Singelmamman, välkommen tillbaks! Och fortsätt vara semestrig så länge du kan!

    SvaraRadera