tisdag 2 juni 2009

Min dotter

Min dotter är sin egen person. Det är jag stolt över. I högstadiet när de andra tjejerna hade urringade linnen och sminkade sig så hade hon t-shirt och tjocktröja för det gillade hon. Hon blev alltid accepterad ändå trots att hon skilde sig från mängden. Hon är smart och har ett stort hjärta. Är ruggigt rolig på ett underfundigt sätt. Alla kanske inte fattar, men de som gör det har desto roligare. Hon är en bra kompis och ofta den som "fixar".

I lördags kom hon och en kompis förbi picknicken jag var på. Hennes väska såg ovanligt trind ut, hon är inte typen som har ombyte och smink med sig. Förklaringen fick jag när hon tog upp fotbollen ur väskan.

Jag är så glad över henne. Hon är nog världens bästa unge.

5 kommentarer:

  1. Vad härligt med sådan moderslycka skinande ut från skärmen när man läser ditt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Äpplet faller inte ..., töntigt med gammal skit. Hon brås på sin mamma helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Ja jäklar, det har du rätt i!

    SvaraRadera
  4. Mmmm, det är verkligen en ynnest att ha fått barn!
    Så mycket moderskärlek i så få ord...
    Underbart skrivet.

    SvaraRadera
  5. Helt klart en jättefin sida det här. Tack för detta

    SvaraRadera