torsdag 25 juni 2009

Handväska & Italien

Blixtlåset på min handväska har sagt upp sig. Det hade varit bättre den hade gjort det för dryga veckan sen när jag var i handväskornas land, Italien. Alla andra ilade glatt in i alla väskaffärer de såg men eftersom jag redan hade en handväska så var jag inte så intresserad. Vid ett tillfälle i Venedig så blev jag faktiskt lite trött på det och eftersom vi var fem stycken i sällskapet tyckte jag att jag kunde smita iväg och gå för mig själv istället. Jag kom lite vilse en stund eftersom jag gärna går in i de allra smalaste gränderna och vill se andra saker.

Rätt som det var slutade den i en kanal, utan bro, så det var bara att vända om. Satt en stund på en bänk utanför en kyrka, såna fanns det nästan lika många som väskaffärer. Då ser jag en dam som ska kliva ur en gondol och hon snubblar till och halva hon hamnar i vattnet. Hon såg inte ut att ha gjort sig illa hon var bara blöt. Då hade vi vår gondoltur framför oss och jag är alltid lite rädd att kliva från och till saker så det var inte det psykologiskt bästa att se. Men det gick såklart bra. Fast han sjöng inte, gondoljären. Han pratade med sina polare i gondolerna runt omkring. Och så krockade vi. Eller sammanstötte med en annan gondol, rättare sagt.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag hade velat se det, jag hade velat se Maj kliva i gondolen senare också. Sjöng du?

    SvaraRadera
  2. Ack, problem med handväskan. Det känner vi alla igen :-)

    SvaraRadera