fredag 5 juni 2009

Kläder

Jag är inte särskilt road av kläder. Inte så att jag går klädd i trasor och lump, nejdå, jag är rätt välklädd och färgkoordinerad. Men att handla dem är trist, att sätta på dem och ha dem på sig är inte heller någon höjdare. Jag bara bestämmer vad jag ska ha på mig och så klär jag mig. I allmänhet utan att kolla i någon spegel och det kan ha sina avigsidor. Jag kan ha en kragsnibb som står upp utan att jag märker det. Jag kan ha missat en hälla med skärpet, glömt knäppa någon knapp eller så. Brukar funka rätt bra ändå. En dag på jobbet när jag går på toa efter halva dagen och inte kan undvika spegeln så ser jag dock att jag gjort ett misstag. Den lite urringade tröja jag satt på mig på morgonen har jag satt bak och fram! Så jag har en hög halslinning fram och en skaplig v-ringning bak. Men eftersom halva dagen gått och jag har varit i lunchmatsalen och ätit utan att någon kommenterat det så var det nog rätt okej det med.

6 kommentarer:

  1. Hahaha, du är för skön! :-)

    SvaraRadera
  2. Kanske skapar en trend rent av?!

    SvaraRadera
  3. Snyggt tycker jag det låter som.

    SvaraRadera
  4. Kalla det ett kreativt kläende bara, men allvarligt talat nu va...Vad fega folk är som inte säger något. Jag gick på MofsByn en het sommardag och snackade med minst två sällskap och sen gick jag på systemet. När jag står i kassan för att betala DÅ ser jag att jag har det svarta linnet avigt och bakofram så storlekslappen hänger och visar en 42:a.
    Jeeeeesus varför hade ingen sagt nått?!?

    SvaraRadera
  5. Nä, nån trendsättare lär jag nog inte bli, inte när det gäller kläder iaf.

    Och att de inte sa något beror nog på att det inte såg så konstigt ut, man KAN ju ha en urringning bak.

    Skälet till att folk inte säger något kanske kan vara att de är rädda att genansen ska smitta? För lite generad kan man ju bli om man inser att knappen mitt framför behån är oknäppt. Eller gylfen.

    Jag säger alltid till, eftersom jag vill att det är så folk ska göra mot mig.

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha
    Låter som du har ett skönt avslappnat förhållande till kläder =)

    SvaraRadera