fredag 26 juni 2009

Bänken & fotboll

Solen sände fortfarande heta strålar när jag kom hem och hade packat upp matkassarna. Tänkte mig ut på bänken mittemot och läsa en stund innan middagen. Men. Det var lite för upptaget! Tittade ut flera gånger och de bara pratade och pratade. De som bor i huset mittemot har precis köpt det och har nog mycket att diskutera. Äntligen gick hon med hunden och jag gick ut. Frågade killen som satt kvar på bänken artigt om det var okej att jag satte mig och det var det såklart. Läste min bok som är väldigt bra och hade med mig en "drink för middagen" kamouflerad i en liten vattenflaska som det stod Grythyttans vatten på. Märklig färg på vattnet bara. Som avloppsvatten. Log både inombords och utombords när en av herrarna som jag brukar se från balkongen kom med sin lilla strävhåriga tax. Den hette Zorro! Ett verkligt krigarämne. Slog på teven när jag kom hem och eftersom England ledde med 3-0 så gav jag liksom upp och gjorde sallad till middag istället och åt den. Fick ett sms från C (som bor hos en kompis denna vecka) som undrade om jag kollade på matchen. Slog på teven och såg att Sverige hämtat upp underläget och det är lika! Så nu kollar jag på förlängningen. Spännande!

3 kommentarer:

  1. Ja, det var ju så in i bängen spännande att jag nästan strök med på kuppen!

    SvaraRadera
  2. Trollis kan inte skriva inlägg på blogspot-bloggar, så jag får väl fråga i hennes ställe: Vad var det i flaskan?! ;-)

    SvaraRadera
  3. Wildberryvodka och läsk. Iskall, hade haft den i frysen en stund.

    SvaraRadera