lördag 20 juni 2009

Midsommar

Så ljust. På natten stod jag en stund för mig själv och såg på den ljusa himlen som övergick från skymmning till dagning utan att tappa sitt ljus.

Vädret var helt okej. Inget regn under eftermiddagens resning av stång och dansande runt densamma och heller inget regn under kvällens aktiviteter.

Det är så härligt att vara där jag var, saker bli så okomplicerade och jag skrattar aldrig så mycket som när jag är där. Folk far omkring och hälsar oannonserat på hos varann hela tiden och kaffe dricks för jämnan. Det är enkelt.

Det är härligt med en plats där busshållplatserna heter Smörhålet och Jan-Eriks.

Plockade inga blommor att ha under kudden men sjöng Visa i midsommartid tvåstämmigt.


Gick hur bra som helst att köra. Är riktigt stolt över både bilen och mig själv. Det var mörka moln mot kusten.

1 kommentar:

  1. Låter härligt. Håller med dig om att det enkla oftast är det bästa-ett okomplicerat socialt umgänge som bara öppnar famnen, utan konstigheter och inbjudningar

    SvaraRadera