tisdag 1 december 2009

Jag ska bara...

...ta mig igenom den här dagen.

Jag har sovit dåligt, det är bara onda jobbtankar som rör sig i täta, omslutande cirklar i mitt huvud.

Dagen på jobbet började med en konflikt som jag i vanliga fall inte hade brytt mig om men som den här gången gjorde mig förbannad. Utan att jag visade det med annat än tystnad.

Jag kunde inte dricka kaffe.

Jag såg dåligt på skärmen för tårarnas skull.

Jag mår illa.

Jag vill inte äta men jag vet att jag måste.

Jag har fått några konstiga utslag på käkbenet som jag inte vet vad det är.

Jag klarar inte medkänsla för då brister jag totalt.

Jag ska bara ta mig igenom den här dagen.

Jag ska.

8 kommentarer:

  1. Usch då, ibland är det bäst att inte säga något just när saker sker, men sen kan det vara bra att få ur sig det.

    SvaraRadera
  2. När väl de här dåliga tankarna börjar så är det svårt att komma ur dem. Uslag har en tendens att kika fram pga stress också. Du kommer att ta dig igenom dagen. Det kanske inte känns bättre ikväll. Det kanske inte ens känns bättre i morgon, men det kommer en dag då det kommer att kännas bra.

    SvaraRadera
  3. Andas djupt och tänk "här och nu". Jag tror på lite självhjälp via KBT, testa någon av Anna Kåvers böcker.

    SvaraRadera
  4. Jag brukar säga som Doris i "Hitta Nemo": Fortsätt simma, fortsätt simma. Pissiga dagar är skit helt enkelt! Men de tar slut! /Tess

    SvaraRadera
  5. Ibland kan det vara bra att bara låta det sjunka in och sova lite på saken.

    Sedan har du kanske kommit till någon sorts insikt och då gäller det att ta nya tag...

    SvaraRadera
  6. När jag skriver är det en ny dag; är känslan kvar?

    SvaraRadera
  7. Tack för kommentarer, idag är det bättre. Jag tvättade håret igår, det får mig alltid att må bättre, det är ett projekt i sig och känns bra när det är avklarat.

    Jag valde ut bilder till en almanacka jag ska göra.

    Jag sov ordentligt.

    Jag har håret utsläppt idag.

    Solen lyser och det är vackert ute.

    Kaffet smakade.

    Och målsättningen för dagen är att inte hänga på skitpratet på jobbet. Det drar ner mig.

    SvaraRadera
  8. Det vill bli bra Maj.

    SvaraRadera