lördag 9 januari 2010

Att göra

Jag är för närvarande helt renons på energi. Att ta mig för minsta sak är som att bestiga ett berg. För att kanske motivera mig själv så har jag gjort en plan och en Nilla-lista. Jag kanske får energi av att åtminstone en av punkterna är klar.


  • byta skosnören - klart!
  • byta lampa i fönstret- klart!
  • kolla en grej hos facket
  • betala räkningar - klart!
  • mejla om intyg
  • fixa almanackan
  • stryka en kjol
  • stryka en till kjol
  • gå ned med papper
  • vattna i trapphuset - klart!
  • leta björn skifs biljett
  • sälja annan björn skifs biljett
  • kolla vad det ska vara för lampa i bilen
  • gå ned med resväskan
  • städa papperslådan
  • ringa bilmecken
  • ringa frissan

9 kommentarer:

  1. Jag vill ha en Bjorn Skifs biljett!!! Kan du skicka honom hit ned, mojligen? Jag var stormkar i honom i min grona ungdom, var helt overtygad om att vi skulle gifta oss en vacker dag. Hmmm... sa vart det visst inte :-) Men jag tycker fortfarande lika mycket om honom, forutom det dar med karleken da :-) Ibland spelar de Hooked on a feeling pa min favoritradiostation har, och da svanger bade jag och Lilleman till det ordentligt pa vardagsrumsgolvet!

    SvaraRadera
  2. En del av de där sakerna är berättigade att skjuta upp eftersom det är helg. Många ställen är ju stängda ändå. När de väl är borta från dagens lista blir det inte lika mycket kvar

    SvaraRadera
  3. Det där fixar du lätt! Nemas problemas!

    SvaraRadera
  4. Meh. Ni fattar ju inte. Det är inte det att det är enkla grejor som är gjorda på en minut. Det är tröskeln att komma igång som är hög. Som oöverstiglig. Dessutom är det där bara början på listan, jag har ju ett helt rum jag ska göra om oxå, blir trött och får hjärnfeber bara jag tänker på det.

    whitelady: jag kan ropa och fråga Björn om han inte kan utsträcka sin turné till NZ!

    SvaraRadera
  5. Hmm, listor kan vara bra, det blir liksom mer påtagligt att man verkligen åstadkommit något. Men det är rätt skönt att skita i att skriva en lista, sjunka ner i soffan och bara göra - inget! Eller göra något helt annat, bara för att det är kul!! /T

    SvaraRadera
  6. Pust: Jag tyckte det var oöverstigligt mycket. Hur gick det till slut, gjorde du allt!?

    SvaraRadera
  7. Städa papperslådan lät intressant. Är lådan av papper eller är det papper i lådan?

    SvaraRadera
  8. frktjatlund: Det är en låda innehållande papper. Typ räkningar och så. De ska sorteras i en but som heter "viktigt", avtal och sån't som ska läggas i en mapp. Resten ska bara sparas i en konsumkasse eller nåt. Med datum på.

    Jag har inte gjort allt på listan men jag har faktiskt gjort mycket. Och jag har gjort sån't som inte står där, som bonuseffekt ni vet. Att putsa skorna när man ändå byter skosnören.

    Så jag känner mig helt nöjd. Det var bra med en lista.

    SvaraRadera