lördag 2 januari 2010

Skön dag

Idag tror jag tamesjutton att det har varit den skönaste dagen av alla de senaste lediga dagarna. Sov som en stock i natt och var jättepigg när jag vaknade. Har mått bra hela dagen och inte haft dåligt samvete för någonting. Har småpysslat och plockat här hemma. Hur kan så mycket saker vara på "fel plats" när man bara är en? Märkligt. Såg på Harry Potter-filmen. Gjorde god middag till mig själv, hemgjord pizza. Boken jag läser är bra. Det är vackert ute. Och så har jag börjat spela ett nytt spel och det är alltid spännande och roligt. Ja, det har varit en härlig dag!

6 kommentarer:

  1. Jag läser också en bra bok! Nu kommer jag inte ihåg vad den heter men jag ska gå och lägga mig och läsa den nuuu!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är bäst du ligger i, du har ju lite att leva upp till! :-p

    Ska lägga mig jag med nu, och läsa. Varmt och gosigt i sängen och ytterligare en ledig dag imorrn. Mmmmm!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det hjälper till att det är så vackert runtomkring oss, med allt det vilsamma, rena vita. Det skapar ett ljus som är oslagbart. Vad läser du för bok? Jag läser en ganska tung bok, De fattiga i Lodz. Ibland är jag tvungen att lägga den ifrån mig, och bara andas en stund, men samtidigt känns det som om det är min skyldighet att läsa den.

    SvaraRadera
  4. Jag läser Boktjuven. Jag gillar språket och alla egenpåhittade ord och böjningar.

    SvaraRadera
  5. Aha, här fick jag svaret på min fråga.

    SvaraRadera
  6. Ja hur kan det bli stökigt när jag är själv är jag förvånad över. Din dag avundas jag dig och är glad för din skull.

    SvaraRadera