onsdag 13 januari 2010

NZ news

Det var länge sen jag skrev något om C. Hon trivs fortfarande väldigt bra med sin familj i Nya Zealand och nu har de kommit till den helt avslappnade nivån eftersom de tydligen kastade pommes frites på henne häromdagen. *me like*

Äventyr har hon varit på också. Åkt till någon ö nära där hon bor för att bestiga ett berg av lava. Det var nog inte så högt för det tog bara 45 minuter.

Hon var ledig en vecka och åkte med en annan au-pair, en tjej från Spanien, till Sydön där de kollade på valar och simmade med definer! Delfinsimningen var med våtdräkt och snorkel. De passade på att hyra fyrhjulingar och körde runt i bergen också.

Sen har hon träffat en kille. Förstås. Det gläder mig, så länge han är villig att flytta till Sverige!

Och för första gången och äntligen! har hon bett att vi ska prata med varandra. Hon har inte velat det förut, hon var väl tvungen att kapa rejält först. Men nu gäller det att vi är online på Skype samtidigt, det kan var svårt nog. Det skiljer tolv timmar så hennes kväll är min morgon och vice versa.

10 kommentarer:

  1. Det låter som hon verkligen lever livet där borta. Jag tror nog också att hon behövde kapa ordentligt innan hon ville prata. Hon visste säkert att det skulle vara jobbigt att prata för er bägge innan ni hunnit vänja er lite mer vid att vara ifrån varandra

    SvaraRadera
  2. ÅÅh myspysigt! Det är viktigt med kontakten. Jag känner det nu med MofsSonen när jag är borta. Saknar som faen gör jag.

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni har kontakt! Min far bor i Kaliforninen och dit skiljer det 9 timmar så man får tänka efter innan man ringer ...

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt äventyr! Och Skype är ju värdefullt nu förstår jag!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar erfarenhet hon får, jag hoppas min son är lika modig när den dagen kommer...och att jag är lika modig som du, och törs släppa taget.

    SvaraRadera
  6. Härligt att hon har det bra och trivs med sin familj. det är inte utan att jag blir lite avundsjuk, skulle inte ha något emot att åka till Nya Zealand. Men det får vänta närmast blir det nog en tripp till Finland och sedan en lite längre tur till Irland.

    SvaraRadera
  7. Roligt att hon verkar ha det så bra! =)

    SvaraRadera
  8. Var det mojligen Rangitoto hon besteg? Det ar en lava-o som man ser fran nastan hela Auckland, valdigt vackert ar det dar :-) Vad kul att hon trivs!

    SvaraRadera
  9. Mofsan: Jo, avstånd är avstånd även om de är olika långa så är kan det vara svårt.

    Åsa: Du kommer inte ha något val. Förhoppningsvis.

    Kersti: Irland som är så mysigt!

    whitelady: Jag tror det. Hon har svårt att skilja namnen åt, hon tycker de låter så lika.

    SvaraRadera