söndag 3 januari 2010

Jag har drömt!

Eller rättare sagt, för en gångs skull minns jag vad jag har drömt.

Jag åker hissen upp där jag bor. Jag hör någon som borstar tänderna. När jag går ur hissen ser jag att de har installerat två stycken Tvättomater på mitt våningsplan. De sitter på väggen mellan dörrarna till lägenheterna och är inte större än ett ihopfällt sängskåp. Man stoppar i tvätten där uppe och alldeles strax kommer den ut där nere. Färdigvikt!

Sen var det en annan dröm också men den är mycket suddigare så den skriver jag inte om.

Jag önskar verkligen att jag kom ihåg mina drömmar oftare, det är så intressant. Det är som en kommunikation mellan mig och mig själv. Jag tror också att drömmar kan ge anslag till en dag, en grundstämning som drömmen har gett en och som man inte förstår varifrån den kommer om man inte minns drömmen. Man kan må bra, som att man hade något roligt framför sig men inte kommer på vad. Det kan även vara tvärtom, en obehagskänsla som smyger och hänger sig kvar under dagen.

Men just nu är jag mest glad över att jag minns!


6 kommentarer:

  1. Jag gillar din tvättdröm och frågan är väl då hur du tolkar den (om det ens är möjligt:)?

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Oj, så långt har jag inte ens tänkt. Kanske att jag är en slö rackare som ogillar att tvätta? :-)

    SvaraRadera
  3. Haha, tänk att ha det som i din dröm, fasiken vad skönt.
    Själv ska jag till tvättstugan nu:)

    SvaraRadera
  4. Ja det vore fantastiskt att få minnas sina drömmar, att få ha samtal med sej själv på djupet. Där finns många nycklar. Men tyvärr går det år mellan drömmarna jag minns. Varför är det så månntro?

    SvaraRadera
  5. Vad tycker du om Boktjuven förresten?

    SvaraRadera
  6. Drömmar är önskningar. Från det undermedvetna. Du vill helt enkelt bli av med tvätten på ett smidigt och enkelt sätt.

    SvaraRadera