onsdag 27 januari 2010

Veckotidningar & hår

Jag har aldrig varit mycket för veckotidningar. Jag är den enda jag känner som börjar med att läsa innehållsförteckningen och slår upp sidan med det jag vill läsa. Andra bläddrar från början till slut har jag sett. Kom att tänka på det när jag var hos frissan idag och läste M-magasin när jag satt i torken.

Min frissa var lika gullig som vanligt och håret ser ut ungefär som vanligt också. Pratade med en nyfrissad dam och sa att "när jag blir stor ska jag också ha kort hår och grått". Ibland skulle jag verkligen vilja slippa färga det men det innebär så mycket negativa konsekvenser att jag hittills avstått. Mitt hår är grått högst upp på skulten men resten är brunt. Vet inte hur snyggt det skulle bli med tvåfärgat. Ska jag ha grått hår så känns det som att jag måste klippa det kort också, jag tror inte det blir så snyggt med halvlångt hår i den färgen. Lite häxvarning över det, tycker jag, i alla fall på mig. Och om jag ska ha kort hår måste jag klippa mig iderligen och antagligen fippla med det på morgonen och det vet jag inte om jag har lust med. Nästa grej är att jag kommer se ut som ett jehu medan det växer ut. Så jag har nog färgat in mig i ett hörn.

Och så tror jag att min styrka sitter i håret.

5 kommentarer:

  1. Lite Simson över dig kanske?

    Jag har rakt halvlångt hår. Innan var det betydligt längre men jag har börjat klippa längre och längre uppåt nu. Nja börjat klippa kanske jag inte ska kalla det när jag går till frissan sådär var tredje år. Det sköna med längre hår är att jag vid slödagar (de flesta dagar) bara kan dra ihop håret i en hästsvans. Det trista är att jag aldrig har nån riktig frisyr utan ser mer ut som han Neil i Hemma värst. Tror iallafall det var Neil han hette

    SvaraRadera
  2. Jag har gett upp och färgar inte håret längre. Och det är bara skönt. Även om håret är lite glanslöst, men det slipper jag se.

    SvaraRadera
  3. Jag är blond och mina grå syns inte även om det är många. Däremot syns de i ögonbrynen som blir groteskt långa och står åt helt fel håll.
    Jag färgar dem när jag har lust, och oftast har jag inte det.

    Kram åsa

    SvaraRadera
  4. Jag är också halvgrå och mörk vilket gör att om jag inte färgar det så ser det dammigt ut. Men funderar starkt på att:
    - går ner 10 kg
    - snagga håret
    - sluta färga

    Vad sägs?

    SvaraRadera
  5. Mitt är grått också, jag gör slingor och då syns det inte så mycket. Jag har håret längre nu men ibland kan jag längta efter det korta. Passar bättre med långt när jag har den här lite tjockare kroppsformen, jag känner mej lite kvinnligare än med snaggad nacke. Då känner jag mej som en lastbilschaffis med grov ryggtavla.

    SvaraRadera