onsdag 6 januari 2010

Tidsflykt

Det är två saker som får tiden att rinna iväg mellan mina fingrar just nu.

För det första har jag börjat med ett nytt spel och det får mig att tappa både tid och rum. Jag tycker det är så vansinnigt roligt. Jag vet också att alla inte förstår hur engagerad man kan bli i det. Men för min del är tusen gånger roligare än att titta på något "enfaldigt" och enkelriktat tv-program och jag tillbringar hellre tiden med att vara interaktiv mot att vara enbart mottagare. (blev lite försvarstal där, men jag är så van att bli kritiserad för min hobby att det går igång av sig självt)

För det andra läser jag Boktjuven och tycker den är väldigt bra. Ni som inte har läst den kanske inte ska läsa vidare nu. Jag tycker så mycket om hans språk. När han ger något som inte är synligt, fysiska egenskaper och beteenden, då njuter jag och läser om igen. Jag letade lite i boken för att hitta ett exempel, ofta är det rösten han låter få ett eget liv men det här duger som fingervisning.
Hon kunde inte riktigt avgöra varifrån orden kom. Det viktiga var att de nådde fram till henne. De kom och sjönk ner på knä intill sängen.

Sen beskriver han människor på ett fantastiskt sätt också:
När hon kom ut i köket stod mamma och pappa med krökta ryggar och konserverade ansikten. De hade stått på det sättet i trettio sekunder av evigheten.

Jag tycker också mycket om på det sätt han personifierar döden och ger honom ett liv, ett seende, egenskaper och även humor.

Jag har några sidor kvar.

12 kommentarer:

  1. Och där insåg jag att jag glömt att jag håller på att läsa Boktjuven. Undrar var jag har lagt den boken nu.

    SvaraRadera
  2. Kollade där men nej, En massa dammtussar jag inte låtsas om hittade jag däremot.

    SvaraRadera
  3. Boktjuven är super! Vi hade den som huvudbok för våra tonåringar!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det en alldeles underbar bok. När du är klar vill jag prata med dej om det kom tårar vid ett tillfälle för dej.

    SvaraRadera
  5. Vad är det för spel förresten?

    SvaraRadera
  6. Jag ska säga till om jag gråter. :-)

    travians.com, Om du kollar på screenshotsen så får du en uppfattning om vad det är.

    SvaraRadera
  7. Vill bara säga att jag hajjar exakt det där om att blir uppslukad av spel. Jag är likadan. Kunde knappt leva normalt när The Sims kom ut och har nördat ner mig på andra spel efter det också, så fortsätt du att spela, för mig behöver du inte bortförklara dig.

    SvaraRadera
  8. Hmm, jag spelar urusel Yatzi, fattar nada, men jag finns där nu. Horatio har jag träffat på, huset är mitt, men jag måste ta mej in till byn.

    SvaraRadera
  9. Bli vän med mig, jag heter Maoz, så släpper jag in dig.

    SvaraRadera
  10. Jag söker upp dej, frågade en Jibiannie om hon ville vara min vän, vilket hon ville, vilket ledde till att jag kom till en by. Nu har jag jobbat för mycket så jag gick och la mej och sov.

    SvaraRadera
  11. Jag blev medlem i en klubb också, Knights INN CA Club, hahahahaha.

    SvaraRadera