söndag 3 januari 2010

Dagen som försvann

Med goda intentioner vaknade jag imorse. Jag hade en plan om att röja upp i min "papperslåda" och städa undan gamla räkningar och lägga viktiga papper för sig. Det stannade vid en plan kan jag säga. För jag började ju med ett nytt onlinespel igårkväll och det har engagerat mig alla dagens ljusa timmar idag. Jag är fullständigt hopplös när det gäller sån't och blir totalt fokuserad. Tänk om jag kunde ha den sortens fokus på vettigare ting.

Men det dåliga samvetet dängde till mig vid fyratiden så jag bakade två dinkel-limpor för att få tyst på det.

Och varför kan jag inte sluta ha dåligt samvete? Det drabbar ju ingen annan än mig själv. Det är mitt val. Snart tror jag att jag har ett organ som heter "dåligt samvete". Hur opererar man bort det?

11 kommentarer:

  1. Haha, kan inte låta bli att skratta högt när jag såg att jag i rubriken skrivit "Degen" istället för "Dagen".

    SvaraRadera
  2. Men det känns iallafall skönt för mig att det finns fler som inte gör det dom har planerat!
    Det dåliga samvetet ja...inget förnuft biter på det, så vad gör man? Ger sig själv en örfil varje gång det sticker upp sitt fula tryne och talar om för en att man inte duger?
    Haha, nu kom jag att tänka på mamman/hustrun i American Beauty när hon bannar sig själv för att hon är en lipsill. Har du sett den filmen?

    SvaraRadera
  3. Hmm.. nä, jag tror inte det. Jag ser ganska lite på film. Hur går det med böckerna då? :-p

    SvaraRadera
  4. Degen som försvann, ja både den och dagar har tendens att vara puts väck. Hur undviker man det? Undrar jag med.

    SvaraRadera
  5. Det kommer som med posten när man får barn. Sen sitter det fastklistrat för evigt. Tror han kallas Luther ...

    SvaraRadera
  6. Kväv det dåliga samvetet med dinkeldegen ;)

    SvaraRadera
  7. Ska testa det nästa gång, nu blev det två limpor istället!

    SvaraRadera
  8. Dåligt samvete ja, det är sällan jag har så värst lång tid. Jag försöker tänka hur jag tar bort det, hmm, det är nog bara så att jag tycker att det är en sån onödig känsla att slösa energin på. Energi som vi behöver för att göra saker så vi inte fortsätter ha dåligt samvete. Dinkeldeg har jag inte testat dock.

    SvaraRadera
  9. Jag lyckas ibland, men när listan över ogjorda ting är lång så är det svårt. Jag kanske ska göra en planeringslista á la Nillan för att få ording på det. Fast det är klart, de lär inte bli gjort för det!

    SvaraRadera
  10. Hahaha, det stämmer så in på mig. Har några högar som skall gås igenom, istället har jag fastnat i stolen framför datorn.
    /IaFia

    SvaraRadera