torsdag 3 juni 2010

Extern hårddisk

Äntligen köpte jag en extern hårddisk för att spara bilder och texter på. Det vore ju förfärligt om den här datorn skulle packa ihop och jag blev av med allt. Jag hade tur, den jag spanat in mig på hade helt plötsligt extrapris och då slog jag till. Den är oerhört stor, 1 terabyte. Men mina bilder som jag tycker är jättemånga, fyllde bara ett blyertstreck på cirkeln som illustrerar hur mycket man använt. Då lär den räcka ett tag. Har exporterat bloggen också så den finns som kopia där. Dessvärre verkade inte bilderna som hör till inläggen komma med och alla kommentarer kom för sig men det kan jag väl leva med.

Annars är jag rätt låg fortfarande. Vet inte om veckans genomlidna, men lindriga, förkylning har sugit lite must ur mig. Eller om det är våren. Eller att jag känner mig ensam. Eller att det känns som alla har annat för sig än att blogga. Eller nåt.

En intensiv helg väntar. Studentuppvaktning i morrn och på lördag ska S springa maran och då ska jag dit och titta och kanske serva med dryck. På söndag är det nationaldagen och kanske tar jag mig till den lokala "festplatsen". Funderar på att be syrran komma över så kan vi picknicka. Men bara om det är fint väder.

7 kommentarer:

  1. Det är nog ensamhet, våren, förkylning och att alla har annat för sig. Nja inte riktigt alla kanske. Allt är relativt. Picknick låter väl inte helt fel om det är fint väder. Däremot blir jag andfådd bara över att läsa springa mara.

    SvaraRadera
  2. Solen skiner och våren kan vara nog så jobbig. Men nu när sommaren är i antågande finns det så mycket skönt att glädja sig åt. Och helgen ska ju bli fin vad jag förstår - så upp med näsan och ge dig iväg på picknick.
    Och alla har ju inte slutat blogga - än .../Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag har inget annat speciellt kul för mig i alla fall, om nu det är en tröst.

    Men jag är jätteglad för att du tipsade mig om Skeppsholmen för jag kom in! =D

    SvaraRadera
  4. Bloggbilderna ligger på en egen plats och i själva bloggen finns det referenser som pekar på den plats bilden ligger.

    Jag hade min blogg på blogg.se men flyttade till wordpress eftersom blogg.se hade så mycket tekniska problem. Texten gick att exportera och eftersom jag lät gamla bloggen ligga kvar, så gick det att se bilderna eftersom referenserna pekade på bildernas adress hos blogg.se

    SvaraRadera
  5. Jag tror att det är förkylningen som sätter ner humöret lite. Och känslan av att alla andra har så himla mycket och roligt för sig. Men jag känner mig också ensam av och till. Och känslan av att aldrig riktigt hinna med är över mig hela tiden. Att jag misar det, och det och det... vad det nu är.

    Och Nilla, jättestort GRATTIS! Kul då kanske det finns chans till att ses över en fika.

    SvaraRadera
  6. Hur exporterar man sin blogg till den externa hårddisken?

    SvaraRadera
  7. Nilla: Jättekul att du kom in!

    frktjatlund: Bra förklaring, tack!

    Rutan: Nu har ju du och jag olika bloggar men i min finns det under inställningar något som heter "exportera". Då gjorde jag det och valde bara den externa hårdisken som stället den skulle lägga sig på.

    SvaraRadera