torsdag 10 juni 2010

Kort mellan ställena

Har varit ute med gänget där det ska vara så kort mellan ställena som möjligt. Idag var vi bara fem, det var trevligt det med då kan man prata med alla utan att behöva dela upp sig i smågrupper.

En av tjejerna avvek tidigare förra gången och eftersom vi alltid träffas på stället vi skildes åt på förra gången så fick hon lite problem. Jag började med att skicka en mörk bild som jag hade tagit på gatan utanför. Senare fick hon koordinaterna av en av killarna. Och igår fick hon en bild på utsikten från fönstret av mig. Hon hittade dit!

Men trött är jag, klockan blev över ett innan C och jag pratat klart på Skype igår. Så nu vet jag allt om hennes äventyrshelg. Hur de på hennes spanska kompis hade satt fast banden runt fötterna för dåligt så de gled ur. De såg två svarta saker som for iväg, det var skorna. Hade aldrig hänt förut. Sa de. Så hon fick låna ett par skor för hemfärden. Sen hade de varit på rafting. Är det forsränning man säger på svenska? Och ytterligare ett hopp/gunga. Dessutom hade de varit på tjur-auktion! Sicket liv hon lever, dotra min.

2 kommentarer:

  1. Men hjälp!
    *tackar någon gud som är intresserad att mina döttrar inte har just den där äventyrsgenen*

    SvaraRadera
  2. Det där kallas en äventyrslysten och väldigt modig tjej. Även om jag själv aldrig skulle våga mig på nåt av det så låter det väldigt roligt och adrenalinkickande måste jag säga. Tänk vilka historier hon kommer att kunna berätta för sina barnbarn i framtiden.

    SvaraRadera