måndag 7 juni 2010

Jobbigt

Efter det där meddelandet att C skulle hoppa snart som jag läste i lördagskväll hörde jag ingenting. Var uppe till 2. Ingenting. Loggade in på morgonen. Ingenting. Skickade 2 sms. Inget svar.

Mitt på dan hade hennes kille skrivit på hennes facebook och då frågade jag honom om han visste om hon hoppat. Och han svarade: she seems to have hurt her back doing it. Maybe it is just a strained muscle and a bit of rest will fix it..

Provade att ringa hennes mobil i morse (kväll hos dem), kom till mobilsvar.

Sen har hon själv skrivit att hon är "alive".

Så jag undrar verkligen hur hon mår.

Jag är arg, samtidigt som jag också vet hur det kan vara. Ingen dator, ingen täckning, ingen tid. Och jag är ju så långt borta ur medvetandet, jag vet att det funkar så. Men jobbigt är det. Särskilt som jag sällan är orolig av mig.

Och "toe tag" som hon skrivit om gissar jag är en såndär namnlapp man sätter om stortån på lik.

Ska försöka ringa igen om ett par timmar när det är morgon där.

4 kommentarer:

  1. Tänkte på det nu att det måste vara extremt stor risk att sträcka muskler både här och där vid ett sånt hopp. Borde vara med en enorm kraft som ryggen sträcks.
    Usch förstår att du är orolig. Håller tummarna att hon svarar nästa gång du ringer så du kan sova gott i natt.

    SvaraRadera
  2. Förstår verkligen att du är orolig. Det är ju inte så lätt att kvista över och vara nära om ngt har hänt.

    SvaraRadera
  3. Det är klart att du undrar hur hon mår! Hade hon mått riktigt dåligt hade du nog ändå hört något, tror du inte det?

    SvaraRadera