måndag 14 juni 2010

Glänsande

Nu glänser de, mina köksfönster. Både utåt och inåt och mittimellan. Nya dammlister har de begåvats med också. Och inte gjorde jag det själv heller, utan min förstfödde var här och fixade det. Han har så långa armar att han inte ens behöver luta sig ut utan når ändå. Mina köksfönster är nämligen utåtgående så man måste luta sig ut genom ett öppet fönster för att tvätta det andra på utsidan. Och så är det på tredje våningen. Inte något jag jättegärna ger mig på. Som belöning fick de middag, kassler på spenatbädd med ostsås. Och sparris dessförinnan. Till sist svenska jordgubbar och vaniljglass. Värsta fredagsmiddagen på en måndag.

Sen diskuterade vi jordens lutning och Södra korset och kollade lite på fotboll.

Nöjd. Nöjd och trött.

2 kommentarer:

  1. Den tröttheten är gudabenådad skön!

    SvaraRadera
  2. Nu får jag lite dåligt samvete för att mina fönster ser ut som de gör trots att jag kan promenera runt huset och putsa utsidan. Äsch får väl vänta tills det är dags för adventsstädningen. Plötsligt önskar jag att det fanns vaniljglass hemma. Det hade varit så gott.

    SvaraRadera