måndag 4 maj 2009

15 steg från min port

Jag hittade en gyllene pöl. Det var bara för mig den fanns där, som ett ytterligare blänk av glädje ikväll. Jag kom gående på gatan, fortfarande med sång i sinnet efter att ha varit och sjungit. Det är en flerhundrahövdad kör och vi låter så mäktiga. Jag sitter ofta bredvid en trevlig tjej och vi brukar vara några som tar samma buss därifrån som pratar med varandra. Idag blev jag extra glad, jag hade kopierat en stäm-cd åt en kille och lagt i hans brevlåda och nu hade han med sig en musik-cd som tack till mig. Jag blev varm långt inuti av den gesten. Och han, som jag tycker är lite intressant, stod i trappan när jag gick och jag strök honom över armen när vi hejade. Jag behövde inte betala på bussen heller, han bara log och vinkade förbi mig. Jag är nöjd med min dag.

2 kommentarer:

  1. Den är så vacker den där pölen, jag har kommit tillbaka flera gånger för att titta på den. Magisk!

    SvaraRadera
  2. 15 steg, coolt! 'ler' tänk att motiven finns så nära, i nuet. väntande på att bli till.

    SvaraRadera