lördag 30 maj 2009

Picknick

Vilken tur jag hade som blev bjuden på picknick idag! Ringde för att fråga efter tröjfärg och beräknad tid för en som skulle springa Sthlm Marathon och då frågade de om jag inte skulle hänga med dem. Jotack! Ett sånt där härligt gäng, vi var ungefär 20 st i åldrarna från 2 veckor till dryga 70. Det fanns sol och skugga. Sallad och bröd. Vin och öl. Ananas och melon. Kaffe och tårta. Det fanns godmodighet och leenden. Omtanke och skratt. Vi blåste såpbubblor. Och så var det lite rolig, många var i min ålder och det var fler än jag som hade det lite mödosamt att sätta sig/gå upp från filten. Det skrattade vi också åt. Att vi blivit såna. Och det gick bra för henne som vi hejade på. Det är alltid roligt att ha någon speciell att heja på. Annars brukar jag ropa "Heja Anders!" Alltid är det någon som heter det som ler glatt men lite förvånat över att bli påhejad.
.

3 kommentarer:

  1. Hahahaa, typiskt Maj Korner. Vilken härlig dag du skaffade dej.

    SvaraRadera
  2. Hahahaha - jag skall nog ärva det där "Heja Anders!" :-).

    SvaraRadera
  3. Ärv på du, Mamma J, det är hur effektivt som helst. Och jag inbillar mig att Andersarna blir lite glada när de hör sitt namn. Att de sen får ligga sömnlösa och fundera över vem den där kärringen var som ropade, det struntar ju jag i!

    SvaraRadera