onsdag 27 maj 2009

Instängda känslor?

Jag har ett förhållande med min frissa. Hon är så mysig och vi kommer så bra överens och pratar om det mesta. Så mycket man nu kan prata om när det sitter andra skarpörade personer i rummet som inte har något förhållande med sin frissa och är tysta. Men vi viskar lite ibland så kan vi säga det mesta.

När jag var hos henne en tidigare gång så tystnade hon helt plötsligt när hon hade tvättat håret och hade haft i balsam. Jag tystnade jag med eftersom det är skönt när någon håller på med mitt hår. Då började hon massera min hårbotten. Med mjuka smekande rörelser masserade hon länge, länge. Det var en så härlig känsla och jag njöt så intensivt att tårarna började leta sig ut från ögonvrårna och tillra ned mot öronen. Hon tog en snibb av handduken och torkade dem. Det var en så befriande känsla, en härlig upplevelse.

Idag var jag hos henne igen och vi hade det lika pratsamt trevligt som vanligt. Vi pratade resor, musik, män och hår. Men... den här gången hände inget när hon masserade mig. Det var skönt såklart, men det där känslosvallet infann sig inte. Och då blev jag lite rädd att jag har stängt in mina känslor bakom lås och bom. Byggt en mur. Förskansat mig. Torkat ut. Förtvinat.

Så vill jag inte.

9 kommentarer:

  1. Det första har för mej ett sensuellt inslag. Det andra har det inte. Frågan är om det beror på dej eller henne. Tystnade även hon den här andra gången? Eller var det kanske hon som inte kunde ta in ögonblicket av någon anledning.

    SvaraRadera
  2. Hårbottenmassage, nu rös jag på ryggen. Det är ljuvligt men jag har lite svårt att göra det jag vill, typ blunda och dregla bara för att det är skönt. Det skulle man egentligen göra-frissan är ju inte gratis direkt..

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är starkast första gången helt enkelt. Sedan vet man ju vad som väntas och då blir det inte lika starkt. Tror inte det måste betyda att du har stängt till dig. Eller kanske som Tandgrisslur sa, beroende på hur det var runtomkring.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att första gången var det mer som frigjordes - eftersom det var första gången. Alltså inte alls att det beror på att du har stängt av något överhuvudtaget.

    SvaraRadera
  5. Skönt att ni säger som ni gör, det verkar rimligt att överraskningen första gången gjorde sitt till också. För det skulle vara för trist om tårarna sinat. Men jag grät ju häromdan så det har de faktiskt inte.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att Mockapocka tar upp en skitviktig grej, det här med förväntan om. Det har jag varit med om vid några tillfällen att effekten uteblir. För att jag hela tiden letar efter och glömmer att bara vara med öppet sinne. När jag letar kopplar jag bort möjligheten att låta andra saker komma till mej. Vad är det som hotar att stänga dej?

    SvaraRadera
  7. Jag tror att du inte har några instängda känslor. Du är mer i fas med dig själv och tar tag i saker när de uppkommer. Därför överraskas du inte så fort du sänker garden en aning.

    SvaraRadera
  8. Vad bra, att det inte var nåt annat än ringrost. Det är ju enkelt att få bort. Lite slipa, lite raspa, lite smörja, lite gänga. Fredskaka!

    SvaraRadera