söndag 3 maj 2009

Matlagning

Idag är det ingen bra dag för matlagning. Tänkte göra någon form av Coq au vin men orkade inte leta efter något recept. Kanske vet ungefär ändå. Började med att ha sönder kycklingen i mindre bitar, något jag inte gillar så värst. Det är så uppenbart att det är en död fågel och ibland tycker jag den ser ut som en bebiskropp. Tog fram min gamla kockumsgryta och satte på plattan. Det flytande margarin-oljan var nästan slut. Smöret var helt slut. Det började lukta skumt och jag ser att jag satt på fel platta, håller på att grilla disktrasan. Stänger av alla plattor och inser att här blir det till att ta det lugnt. Har ner filterhållaren på golvet. Sätter på plattan igen när jag mjölat alla kycklingbitarna. Fel platta igen! Dock utan disktrasa denna gång. Bränner nästan löken. Kommer på att det ska vara bacon i och den är djupfryst. Permafrost. Slänger i den iaf. Den ser lagom sladdrig ut, borde ha stekts mer. Tittade två gånger att det verkligen var kycklingfond i flaskan så det inte var något annat jag hällde i. Nåja, nu puttrar den iaf. Och jag vädrar...

2 kommentarer:

  1. Blev det gott eller? Började helt plötsligt längta efter chicken alla king.

    SvaraRadera
  2. Japp, det blev jättegott, när väl dimman lagt sig.

    SvaraRadera