lördag 16 maj 2009

Tvenne ting...

...har jag funderat på idag.

De som åker öppen sportbil, varför är de så ofta flintis? Är det fartvinden? I vissa avseenden borde man leva livet baklänges. Om man kunde få de pengar som man i senare i livet skrapat ihop, fick man dem i början så kunde man åka sportbil medan man har håret i behåll.

Och vem lär killar snyta näsan utan näsduk? Jag kanske är lite fördomsfull där, men det är sällan jag sett en tjej sätta tassen framför ena näsborren och blåsa ut i den andra. Men hur lär man sig sån’t? Var?

Jag bor på tredje våningen, jag ser er från fönstret! Både flintisarna och näsblåsarna.

4 kommentarer:

  1. Jag är kvinna och jättebra på att snyta så där käckt ur näsan. Det hamnar antingen rakt i handflatan eller hängandes som en slips ner för näsan ner mot bröstkorgen.
    Jag tror att de som åker öppen sportbil är flintis pga av att limmet till tupén var för kasst helt enkelt.
    Så-då har jag analyserat denna söndag.*ser nöjd ut*

    SvaraRadera
  2. I mitt fall var det styvfar som lärde ut den fina och ekonomiska konsten att blåsa rent näsborrarna med tummen.

    SvaraRadera
  3. Imponerande, båda två! Jag kanske kan få gå lära hos er?

    SvaraRadera
  4. Det finns en grej som är äckligare. De som drar in snoret med ett ljud som får en att tro att någon alien tagit deras kropp i besittning och sedan spottar ut det som en stor jävla snorboll.

    SvaraRadera