tisdag 12 maj 2009

Skratt på jobbet

Jag pratade med en leverantör i telefon på jobbet idag. Vi har ett väldigt gott förhållande och förutom jobb pratar vi ofta om småsaker från våra respektive liv. Hon var på annan ort för att utbilda sina kollegor så hon pratade i mobilen. Rätt som det är säger hon:
- Vänta lite, jag ska bara stänga av högtalaren.
- Högtalaren? undrar jag. Använder du mig som avskräckande exempel på en kund i din utbildning?
- Nä, fnissar hon, jag har en mobil med touch-screen och när jag pratar med dig så ler jag så mycket och då buktar min kind ut och högtalaren går på!

Jag skrattade så jag grät! Försökte säga "var det något mer vi skulle prata om?" men det gick inte fram i hörbart format.

Och vilka var det som var testpersoner för den där mobilen? Inte var det några lättroade typer i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Eller så kan det bero på att testpersonerna inte kände dig ;-)

    SvaraRadera
  2. Så måste det vara! Kanske ska anmäla mig till testpanelen. :-)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, det där var bra - det skall jag tänka på - ingen touchscreen. För jag tycker det låter så mycket trevligare när man ler när man pratar i telefonen :).

    SvaraRadera
  4. Underbart. Jag har alltid misstänkt att jag gör rätt i att hålla mig undan från touchscreen :).

    SvaraRadera