lördag 23 maj 2009

Liten bortresa

Tar tåget till annan ort idag, inte så långt men att åka tåg är alltid ett äventyr. Nu menar jag inte om det ska komma eller inte utan att tågresor är så förknippade med spänning och förväntan. Jag tillhör generationen som tågluffat, det är väl det.

Jag ska åka till mitt ex och gården han bor på med sin fru och sina höns. Har varit på väg tidigare men annat har kommit ivägen. Synd att inte vädret är soligt men förhoppningsvis så har de planerat att grilla i alla fall. Det är nämligen något jag saknar nu när jag bor i lägenhet.

Jag är glad att vi har ett så bra förhållande, mitt ex och jag. För min, barnens och hans skull. Det är så mycket enklare att leva då. Jag möter många som bär så mycket bitterhet och det måste vara jobbigt. Eller?

3 kommentarer:

  1. Gör solhälsningar för glatta livet! Själv har jag också en bra relation med exet, men varken vill eller tror att han vill att vi ska ha en mer nära relation. Inte heller våra tonåringar vill de, jag tro mig ha förstått att de är ganska nöjda med att ha oss uppdelade. Även om de tidigare helst sett oss tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Det är skitjobbigt. Nu går jag inte runt och tänker på det dagligen men med jämna mellanrum blossar det upp och jag gillar det inte. Men det är bara påt igen som gäller. Däremot älskar jag att åka tåg. Spänning, äventyr, betraktelser, fantasier, drömmar.

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa om. Jag har samma relation med mitt Kryss. Ibland kan jag tycka att han tar lite för givet att han bara kan klampa in. Det är svårt att sätta gräns på "kamratskapet" utan att trampa på tårna. Trots allt levde vi i 14 år tillsammans och jag känner väl honom bättre än någon annan men nu lever jag MITT liv och han ingår inte i det på samma vis. Balansgången kan vara lite svår.

    Ha det så kuligt :)

    SvaraRadera