tisdag 30 mars 2010

Antiklimax

Vet inte vad jag tycker, måste nog smälta informationen jag fick hos läkaren på ryggkliniken. Men på något sätt hade jag nog hoppats på ett mirakel eftersom jag, just nu, närmast känner mig besviken. Att jag ska bestämma själv om jag vill operera ditten, med den prognosen eller även datten med den prognosen. Att det beror på min upplevelse av smärtan och minskade livskvalité om jag ska göra det eller inte, gör det svårt. Att jag ska bestämma, att inte tester och prover och fakta ska bestämma. Jag är tålig och jag klarar mig nog. Eller inte. . Jo, jag hade nog hoppats på en trollkarl som hade sagt: Nu gör vi så här, så blir det bra.

7 kommentarer:

  1. Uhhh, nu blev jag bajsnödig igen. Men vad finns på plussidorna på de alla möjliga alternativen då?

    SvaraRadera
  2. Det finns "chanser" och "möjligheter" till att bli bättre. Men det lät inte så där över sig säkert. Och en operation är en operation.

    Jo, en sak han föreslog ska jag prova. Medicinsk yoga. Tillhör inte skolmedicinen men det gör inte mig något. Kan ju inte bli värre iaf.

    SvaraRadera
  3. Jag undrar om inte det där är ett ganska nytt fenomen, att man som patient ska ta ställning. De kanske är mer rädda nuförtiden att ta ansvaret själva? Med tanke på alla anmälningar och så...

    SvaraRadera
  4. Sitter lite i samma sits. Man kan och vill opererar, men lämnar inga garantier om att det kommer att bli bra.

    Jag har bestämt mig för att gå på magkänslan (nu var väl jag rolig) och ta reda på lite mer fakta om operationen innan jag bestämmer mig.

    SvaraRadera
  5. Medicinsk yoga låter bra. Börja med det, sen är det inte så roligt att fundera på om man ska få sämre livskvalité eller bättre med operation. Låter svårt tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Låt det sjunka in ett tag så kommer du säkert fram till en lösning. Du verkar vara en klok kvinna.

    SvaraRadera
  7. Nilla: Så kan det också vara. Fast förklätt i skepnaden av att det är ens egen upplevelse av smärtan som ska styra.

    Aprillan: De sa iaf att de ville operera? Att det behövdes? Det var ju bra. Kolla inte alltför mycket fakta på internet bara. Det är oftast de "värsta" upplevelserna som folk skriver om. De som det gått bra för har inte samma driv att basunera ut det.

    Singlis: Jodå, jag ska ge det en ärlig chans.

    Mofs: Jag tänker så det knakar! (eller var det en golvbräda som sprack igen?)

    SvaraRadera