onsdag 31 mars 2010

Aprilskämt

Det var länge sen jag lurade någon på första april, jag kanske ska göra det imorrn?

En gång när S var i körkortsåldern ringde jag honom när han var ute och promenderade med sin tjej. Jag sa att det var ett erbjudande om en massa gratislektioner på bilskolan om man ringde innan klockan 16. Gav honom telefonnumret och han ringde. Personen som svarade tänkte inte alls ge honom några gratislektioner. Det var lyckat.

Men han gav tillbaka ett annat år. Han ringde från Paris och sa att det var taxistrejk och kunde jag kolla upp hur de skulle ta sig från hotellet till flygplatsen? Jag brukar agera sambands och upplysningcentral så jag började leta hur de skulle ta sig fram tills han ringer igen och säger April April!

Kan ni komma med lite bra tips och lyckade aprilskämt som ni gjort eller blivit utsatta för? Antingen i en kommentar eller i eget inlägg. Snälla!

4 kommentarer:

  1. Haha, roliga skämt!
    Själv brukar jag inte luras och heller inte bli lurad. Vad jag vet.

    SvaraRadera
  2. Vi la ett år ut en nyhet på intranätet på mitt jobb att alla skulle få tvätta sina fönster själva. Och att de skulle få dela tvättgrejjer med varandra. Det var faktiskt många som gick på det.

    SvaraRadera
  3. Haha, tufft gjort! Påminner om ett kontor där de fick alla att gå omkring i blå plasttossor för att de sa att de hade oljat golvet.

    SvaraRadera
  4. Har inga bra skämt att erbjuda men passar på innan det blir lurardagen (då kanske du inte tror mig?!) men jag önskar dig en skön påsk!

    SvaraRadera